کد خبر: ۳۹۷۳۳۹
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۶
0
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌های اجرایی سازمان بنادر در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی خبر داد.

ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص توسعه ناوگان بنادر کشور با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان دریایی در بخش نوسازی و افزایش ناوگان است، گفت: با توجه به اینکه حجم تبادلات کشورمان با کشور‌های همسایه در شمال کشور در حال افزایش است، اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت در دریای خزر است.

به گفته او، اکنون بیش از ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایرانی وارد دریای خزر شده است و تعداد بیشتری کشتی خریداری شده که از رودخانه ولگا شروع شده و به مرور وارد می‌شود.

فرآیند ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش ساخت کشتی شرکت صدرا ساخت ۴ فروند کشتی را در برنامه دارد که قرارداد آن منعقد شده و فرآیند ساخت آن نیز آغاز شده است.

صفایی در خصوص ناوگان جنوب و نوسازی آن نیز توضیح داد: در بخش ناوگان جنوب و نوسازی آن در حال فاینانس هستیم که با تأمین منابع مالی، نوسازی ناوگان جنوب انجام شود. در اینباره مذاکرات خوبی با کشور‌های همسایه داشتیم که این روند برای رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

افتتاح ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه زیرساخت‌های بنادر در دولت سیزدهم

او با بیان اینکه در خصوص موضوع زیرساخت‌های بنادر نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شده است و در حال حاضر ۴۴ هزار میلیارد تومان پروژه نیز در دست تعریف داریم.

افتتاح فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU طی دولت سیزدهم

صفایی گفت: یکی از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU یا کانتینر است که این ظرفیت این امکان را فراهم کرده است تا کشتی‌ها با ظرفیت بالا توان پهلوگیری پیدا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: