دهقان کیا از بدهی 600 میلیارد تومانی دولت خبر داد
کد خبر: ۳۹۷۳۵۵
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران از دو چالش جدی سازمان تامین اجتماعی با دولت خبر داد و گفت: بدهی جاری و بدهی انباشته دولت دو چالش جدی سازمان تامین اجتماعی است.

بار سنگین دولت بر دوش تامین اجتماعی

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران از دو چالش جدی سازمان تامین اجتماعی با دولت خبر داد و گفت: بدهی جاری و بدهی انباشته دولت دو چالش جدی سازمان تامین اجتماعی است.

علی دهقان کیا با اعلام اینکه در جلسه با محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را مطرح کردیم گفت: سازمان تامین اجتماعی اکنون با دو چالش جدی روبرو است، چالش اول بدهی انباشته‌های دولت به تامین اجتماعی است که از مرز ۶۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است.

وی چالش دوم را بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود که مشکلات بسیاری برای سازمان به بار خواهد آورد.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دولت بابت بدهی انباشته ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی تنها ۹۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت کرده گفت: دولت با پرداخت این عدد گمان می‌کند، شق القمر کرده در حالی که در مقابل بدهی کلان عدد مهمی نیست.

بیشتر بخوانید:

دست اندازی به اموال کارگران ممنوع



وی با تاکید بر اینکه پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان در قبال بدهی جاری ۲۱۴ هزار میلیارد تومانی هیچ عددی نیست گفت: دولت تنها در سال ۱۴۰۲ بابت بدهی جاری بیش از دو برابر ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بار خواهد آورد.

دهقان کیا با تاکید بر اینکه از دولت انتظار می‌رود در وهله اول تصمیمی بگیرد که بدهی جاری صفر شود گفت: در وهله اول باید از بدهی جاری جلوگیری شود و سپس به فکر پرداخت بدهی انباشته خود باشد.

وی نسبت به کاهش ارزش پول ملی هشدار داد و گفت: متاسفانه ارزش ریال روز به روز در حال سقوط است و اگر به سقوط سرسام آور ارزش پول ملی توجه کنیم و به مقایسه ارزش پول در سال‌های گذشته بپردازیم، آنگاه متوجه چالش خواهیم شد.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی ۶۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ از دولت طلبکار بود گفت: با دلار سه هزار تومانی، در آن سال طلب سازمان از دولت بیش از ۱۸ میلیارد دلار می‌شد، اما اکنون که سال ۱۴۰۰ است، طلب سازمان از دولت به ۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسید که اگر به دلار روز محاسبه کنیم ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

وی در تشریح این اعداد افزود: در حالی که طلب سازمان از دولت از ۶۳ هزار میلیارد به ۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده، اما ارزش دلاری آن از ۱۸ میلیارد دلار به ۱۷.۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که بدهی انباشته دولت تا چه اندازه به سازمان تامین اجتماعی زیان وارد می‌کند.

دهقان کیا با اعلام اینکه دولت هر کجا می‌نشیند، با افتخار از پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان طلب سازمان خبر می‌دهد گفت: این طلب نیز در قالب صنایع زیان ده یا مشکل دار صورت می‌گیرد، بنابراین دولت به جای اینکه باری از دوش سازمان بردارد، بار خود را بر دوش سازمان می‌گذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: