April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۳۷۶
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
وکلای مدافع دونالد ترامپ می‌گویند نمی‌توانند سندی طبقه بندی شده درباره حمله بالقوه به ایران را که او از آن صحبت کرده بود، بیابند.

سردرگمی وکلای ترامپ در خصوص ارائه اسناد حمله آمریکا به ایران

پیش از این سی ان ان خبری منتشر کرده بود مبنی بر اینکه دادستان‌های فدرال گفته بودند به یک نوار صوتی دست یافته اند که در آن‏، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، اذعان می‌کند که سندی طبقه بندی شده متعلق به پنتاگون را درباره حمله بالقوه به ایران در دست دارد و وزارت دادگستری آمریکا خواهان آن سند شده بود. خبر تازه اینکه وکلای ترامپ می‌گویند نمی‌توانند آن سند را پیدا کنند.

گفته می‌شود این سند درباره طرح بالقوه پنتاگون برای حمله به ایران است. با این حال، آنچه اکنون مشخص نیست این است که آیا این سند پیش از این در جریان سند‌های تحویل داده شده به دولت، تحویل داده شده است، یا اینکه ترامپ آن سند را - آن طور که او ادعا می‌کند - همچنان در مدارک و دارایی‌های متعلق به خود نگهداری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در این میان این است که در آن نوار که ترامپ درباره آن سند صحبت می‌کند، او اذعان می‌کند که می‌دانسته که آن سند، سندی محرمانه است، اما هنوز سند آن پیدا نشده است.

پیشتر، دو منبع به سی ان ان گفتند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که او مایل است اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت‌های موجود در توانایی خود برای انتشار اسناد طبقه بندی شده پس از ترک قدرت آگاه است.

ترامپ در این باره ارتکاب به هر گونه تخلف را رد کرده است. وکلای ترامپ در مورد گزارش ضبط شده یا اظهارات خاص منتسب به ترامپ اظهار نظری نکردند و این تحقیقات را دارای انگیزه سیاسی خواندند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: