April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۳۹۲
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
تست‌های خواب در خانه و ساعت‌های هوشمند داده‌های مربوط به خواب شما را جمع‌آوری می‌کنند.

آیا ساعت هوشمند می‌تواند جایگزین دستگاه تست خواب در خانه شود؟

بسیاری از ما از فناوری برای کمک به ردیابی و مدیریت الگو‌های خواب خود استفاده می‌کنیم. فهم دلیل آن کار سختی نیست والبته می‌تواند به تشخیص مشکلات و اختلالات خواب کمک کند، اما همه آن‌ها یکسان نیستند. گزینه‌های زیادی برای ردیابی و آزمایش خواب وجود دارد. حتی بسیاری از دستگاه‌ها یکسان به نظر می‌رسند که منجر به سردرگمی در مورد اینکه روی کدام یک باید سرمایه‌گذاری کنید، می‌شود.

ساعت‌ها و تست‌های خواب در خانه اغلب اشتباه گرفته می‌شوند، زیرا در خانه استفاده می‌شوند. قابل درک است، اما به طور بالقوه تنها موجب هزیته تراشی اضافی می‌شود. چندین تفاوت اساسی بین این دو تعیین می‌کند که کدام یک را باید خریداری کنید.

تست خواب در منزل چیست؟

قبل از مقایسه این دو دستگاه، اجازه دهید تعریف کنیم که تست خواب در خانه چیست. تست خواب در خانه ابزار‌های پزشکی با کاربرد آسانی هستند که توسط پزشک تجویز شده و برای تشخیص آپنه خواب استفاده می‌شوند. انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ برخی گیره‌های انگشت ساده هستند، در حالی که برخی دیگر دارای بند سینه یا کانول بینی هستند. تست خواب در خانه جایگزینی مقرون به صرفه‌تر و در دسترس برای مطالعات خواب سنتی است.

با این حال، آن‌ها برای تشخیص سایر اختلالات خواب مانند بی‌خوابی یا نارکولپسی استفاده نمی‌شوند، اما اگر پزشک شما مشکوک به آپنه خواب است و فقط باید تایید کند، تست خواب در خانه گزینه خوبی است. آن‌ها فقط برای افرادی با احتمال بالای آپنه خواب و هیچ شرایط پزشکی دیگری که ممکن است با نتایج تداخل داشته باشد، مناسب هستند.

تست خواب در خانه و ساعت‌های هوشمند متفاوت هستند

این دو دستگاه یک چیز نیستند و قرار نیست هم باشند. با این حال هنگام مقایسه تست‌های خواب در خانه با ساعت‌های هوشمند یا ردیاب‌های خواب، متوجه همپوشانی‌های زیادی خواهید شد. تست‌های خواب در خانه و ردیاب‌های خواب هر دو موارد زیر را اندازه‌گیری می‌کنند: تنفس شامل مکث‌ها و وقفه‌هایی که نشان دهنده آپنه خواب است، ضربان قلب و سطح اکسیژن خون.

هر دو همچنین منجر به اسنادی می‌شوند که می‌توانید برای مشاهده نتایج داده‌های خواب خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگرچه استفاده از آن داده‌ها تفاوت دیگری است. تست‌های خواب در خانه آپنه خواب را تشخیص می‌دهند، در حالی که ساعت‌های هوشمند نحوه خواب شما را ردیابی می‌کنند.

ساعت‌های هوشمند چیزی فراتر از تنفس را اندازه‌گیری می‌کنند

علیرغم نام، تست‌های خواب در خانه چیزی در مورد نحوه خوابیدن به شما نمی‌گوید. آن‌ها تنفس را اندازه گیری می‌کنند، نه کیفیت یا نوع خواب شما را. آن‌ها واقعا فقط برای تشخیص آپنه خواب مفید هستند.

اگر به دنبال دستگاهی هستید که به شما کمک کند خواب خود را ردیابی کرده و سبک زندگی‌تان را تنظیم کنید، بهترین گزینه ردیاب خواب یا ساعت هوشمند است.

ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های خواب عواملی مانند میزان خوابی که دارید، کیفیت خوابی که دریافت می‌کنید، مراحل خواب شما و اینکه چند بار در طول شب از خواب بیدار می‌شوید را می‌سنجند. ردیاب‌های خواب و ساعت‌های هوشمند نیز برنامه‌هایی برای نظارت بر داده‌های خواب شما دارند؛ به عنوان مثال، در برنامه Fitbit، می‌توانید به نمودار‌هایی دسترسی داشته باشید که کیفیت خوابتان را روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه نشان می‌دهد، همچنین به شما می‌گوید که چند بار و در چه ساعتی در طول چرخه خواب خود بیدار هستید. این برای حصول اطمینان از تعادل خواب مناسب در هر مرحله ضروری است.

ست‌های خواب در خانه نیز داده‌هایی دارند که پزشک به شما در تفسیر آن‌ها کمک می‌کند، اما آن‌ها دستگاه‌هایی نیستند که برای طولانی‌مدت استفاده شوند؛ بنابراین هرگز کاتالوگ داده‌ای را که با یک ساعت خواهید داشت، نخواهید داشت.

فقط تست خواب در خانه می‌تواند آپنه خواب را تشخیص دهد

تفاوت اصلی بین این دو دستگاه در این است که تست خواب در خانه دستگاه‌های پزشکی هستند که قبل از خرید و استفاده از آن‌ها باید با پزشک صحبت کنید. به این دلیل که مهم‌ترین هدف تست خواب در خانه، تشخیص آپنه خواب است. اگر علائم آپنه خواب مانند تنفس قطع شده، خروپف و خستگی مفرط در طول روز را ندارید، نباید از تست خواب در خانه استفاده کنید.

ساعت هوشمند شما هرگز آپنه خواب را تشخیص نمی‌دهد. بهترین کاری که می‌تواند انجام دهد این است که به شما کمک کند تا بر اختلالات خواب خود نظارت داشته باشید و مدت زمان ماندن در هر مرحله خواب را ارزیابی کنید. می‌توانید داده‌های خود را ارزیابی کنید و به موضوعاتی توجه کنید که به اختلالات خواب اشاره می‌کنند، اما آن‌ها دستگاه‌های پزشکی نیستند. آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند بر سلامت خواب خود نظارت داشته باشند و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنند، عالی هستند.

هیچ چیز بهتر از مطالعه خواب آزمایشگاهی نیست

ساعت‌هایی که خواب شما را ردیابی می‌کنند، بهترین انتخاب برای ارزیابی روزمره هستند، با این حال اگر مشکلات خواب طولانی مدت دارید، مداخله پزشکی ضروری است. گاهی اوقات این یک تست خواب در خانه برای تشخیص آپنه خواب است، اما از نظر عملکرد، ردیابی بیشترین فاکتور‌ها و داشتن بهترین تفسیر، هیچ چیز به خوبی مطالعات خواب آزمایشگاهی با پزشک نخواهد بود. تست‌های خواب در خانه و ردیاب‌های خواب در مقایسه بسیار محدود هستند.

موارد زیادی در مورد مطالعات خواب آزمایشگاهی وجود دارند که اغلب ناخوشایند هستند و ممکن است نتیجه آن ماه‌ها طول بکشد، با این حال شما نمی‌توانید دقت آن‌ها را شکست دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: