April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۴۰۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
0
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: همه شرایط و خدمات اجرایی برای حج شایسته و در خور شان زائران ایرانی فراهم است.

همه شرایط برای حج شایسته زائران ایرانی فراهم است

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش‌های عوامل اجرایی و ستادی حج امسال، خوشبختانه تمام واحد‌های ستادی در مکه مکرمه و مدینه منوره مستقر و فعالیت خود را انجام می‌دهند.



وی افزود:مرکز پزشکی حج وزیارت، بخش حمل و نقل، اسکان، تغذیه و تدارکات و .. با جدیت در حال خدمت رسانی به زایران هستند و از هیچ تلاشی برای افزایش رضایتمندی زایران دریغ نمی‌کنند.



رضایی درباره شرایط کلی زایران نیز اظهار کرد: خدمات برابر برنامه ریزی‌ها در حال انجام است؛ بحمدالله همه در سلامت هستند و با توجه به برنامه ریزی با طرف‌های قرارداد کشور میزبان برنامه‌های اجرایی در حال انجام است و حال و هوای معنوی خوبی را هم در میان زایران شاهد هستیم.



وی درباره همکاری کشور میزبان و تاثیر از سرگیری روابط دو کشور گفت:امسال همکاری و برخورد خوبی را از مسئولان عربستانی شاهد هستیم؛ امیدواریم ثمره این روابط خوب و مثبت سیاسی بهره بردن بیشتر زائران از حج باشد و با خدمات بهتری که دریافت می‌کنند، با آرامش، امنیت و عزت اعمالشان را انجام دهند و با خاطره‌ای خوش به ایران برگردند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره پرواز‌های صورت گرفته نیزتوضیح داد: پرواز‌های زایران از سوم خرداد ماه به فرودگاه مدینه منوره آغاز شد که پرواز‌های فرودگاه جده نیز از ساعت ۳:۴۰ بامداد سیزدهم خرداد کلید خورد و زایران «مدینه بعد» نیز وارد سرزمین وحی شدند.

رضایی با بیان اینکه امسال، ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر از زایران کشورمان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی وارد می‌شوند، گفت: مقصد زایران مدینه قبل فرودگاه مدینه و زایران مدینه بعد فرودگاه جده می‌باشد که زایران «مدینه بعد» به محض پیاده شدن از هواپیما با وسایط نقلیه تدارک دیده شده به جحفه انتقال داده می‌شوند که پس از محرم شدن وارد شهر مکه مکرمه خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: زایران مدینه قبل نیز بعد از پنج شب حضور در مدینه النبی و پس از محرم شدن در میقات شجره رهسپار مکه می‌شوند که در حال حاضر نیز بخشی از آن‌ها وارد این شهر شده اند.

وی افزود: تمامی پرواز‌های رفت تا یکم تیر ماه درنظر گرفته شده و پرواز‌های بازگشت نیز از سیزدهم تیرماه انجام می‌گیرد.

معاون حج و عمره سازمان حج وزیارت با بیان اینکه از آغاز پرواز‌های زایران ایرانی به مدینه، روزانه ۱۰پرواز با ظرفیت حدود دو هزار تا دوهزار و پانصد نفر وارد عربستان شده اند گفت: با آغاز پرواز‌های جده که در روز نخست ۷پرواز زایران ایرانی را پذیرا بوده، شاهد حضور پرشتاب‌تر و بیشتر زایران عزیز خواهیم بود.

وی افزود: عملیات بازگشت زایران نیز نهایتا ۲۳ روز طول می‌کشد و انشاالله حدود چهارم محرم تمام زایران عزیز به میهن اسلامی باز گشته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: