April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۴۵۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
مدیرعامل سایپایدک با اشاره به سیاست‌های ‌وزارت صمت در مدیریت بازار قطعات‌ یدکی، گفت: اقدامات سایپایدک در زمینه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی پیشرو و پرچمدار است.

سایپایدك پیشرو در مبارزه با توزیع قطعات یدکی تقلبی

به گزارش سایپانیوز، سعید علیزاده با بیان این مطلب افزود: با تبین و ابلاغ سیاست‌های کلان وزارت صمت در زمینه مدیریت بازار قطعات یدکی و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، سایپایدک نیز ضمن استقبال از این طرح، نقش فعالی در اجرای موثر شبکه نمایندگی‌های مجاز و عاملین فروش ایفا کرده و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است تا ضمن اجرای دقیق این طرح، دسترسی مصرف کنندگان به قطعات اصلی و با قیمت مناسب را تسهیل کند.

او در ادامه به تشریح اقدامات سایپایدک در زمینه مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی پرداخت و گفت: در نخستین اقدام، کارگروه ویژه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و قاچاق با عضویت مدیران ارشد سازمان تشکیل و با مشارکت تمامی شرکت‌های گروه تعریف شد که هم اکنون نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل سایپایدک افزود: عضویت در سامانه جامع تجارت وزارت صمت، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور دریافت کد شناسه کالا و کد رهگیری و نصب بر روی قطعات یدکی از دیگر اقدامات انجام شده است که در فاز اول، این طرح قطعات اعلامی وزارت صمت دارای کد شناسه کالا و رهگیری شدند و در ادامه به صورت داوطلبانه، بر روی سایر قطعات نیز در حال اجراست.

او خاطرنشان کرد: در همین راستا، در حال حاضر بیش از ۶ هزار کد شناسه کالا و ۴۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات شرکتی اخذ شده است.

علیزاده در ادامه به ایجاد تیم‌های بازرسی ویژه جهت نظارت و کنترل بر شبکه نمایندگی‌ها و عوامل فروش سراسر کشور اشاره کرد و افزود: پیگیری عضویت شبکه خدمات پس از فروش سایپا در سامانه تجارت، تهیه فایل‌های آموزشی و راهنما جهت تسهیل در اجرای طرح و توزیع در سطح شبکه و زنجیره تامین قطعات، پیگیری عضویت شرکت‌ها و تولیدکنندگان قطعات و زنجیره تامین در طرح و سامانه تجارت، برگزاری دوره‌های آموزشی تشریح طرح در نمایشگاه‌های خودرو و قطعات برای عموم، تهیه محتوا، کلیپ آموزشی و ارائه در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مربوطه، مشارکت فعال در سامانه پایانه‌های فروشگاهی به منظور مدیریت دقیق بر ثبت تمامی فاکتور‌های دریافتی و صادر شده در سامانه مربوطه از دیگر اقدامات سایپایدک در زمینه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی است.

مدیرعامل سایپایدک تصریح کرد: برخورد قاطعانه با برخی از اعضای شبکه توزیع قطعات شرکتی که از سیاست‌های اعلامی سایپایدک تبعیت نکرده و تخطی داشته‌اند نیز از دیگر اقدامات ما در این زمینه است به طوری که در سال ۱۴۰۱ پرونده بیش از ۲۰ عضو شبکه در کمیته لغو و اعطا، مطرح و در خصوص ادامه همکاری با ایشان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او تاکید کرد: سایپایدک خود را مقید و ملزم به رعایت سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت صمت می‌داند و به همین منظور آماده به اشتراک‌گذاری تجربیات در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: