April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۴۶۴
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
ریزش شاخص کل بورس در حالی روز چهارشنبه ادامه داشت که علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ریزش شاخص کل احتمالا در ابتدای هفته آینده به دلیل عرضه اولیه جدید ادامه دارد.

پیش بینی بورس در هفته آینده/ در شرایط فعلی سهام بخریم یا بفروشیم؟

بورس هفته نیمه تعطیل اخیر را با چراغ قرمز پشت سر گذاشت. بازار سرمایه در آخرین روز کاری این هفته شاهد افزایش عرضه و فشار فروش بود و هرچه به لحظات پایانی بازار نزدیک می‌شدیم، عقب نشینی شاخص کل بورس بیشتر می‌شد.

«فشار فروش»، «حجم معاملات پایین»، «غیرفعال شدن برخی کد‌های بورسی» و اخبار ضد و نقیض موجب شد روز چهارشنبه عدد شاخص کل قرمز رنگ شود.


خروج پول حقیقی از بورس تهران

شاخص کل بورس تهران روز چهارشنبه شاهد عقب نشینی هزار و ۱۰۱ واحدی نسبت به روز سه شنبه بود. در نهایت شاخص کل بورس تهران تا کانال ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۴۸ واحدی پایین آمد.

نکته مهم بازار سرمایه در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ خروج ۲۹۴ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار بود.

روز چهارشنبه نماد‌های وتجارت، وبملت، فولاد و خکمک بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل نماد‌های عالیس، وپخش، وگردش و زفکا شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بودند.


ریزش شاخص کل ادامه دارد؟

ریزش بورس تهران ادامه خواهد داشت؟ علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه در این مورد گفت: ابهام در آینده برجام و روابط سیاسی بین المللی تهران با کشور‌های منطقه و آمریکا، اخبار مربوط به آزادسازی دلار‌های بلوکه شده، عرضه اولیه جدید در هفته آینده و... موجب شده بورس تهران درجا بزند.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه

وی با بیان اینکه اخبار ضد و نقیض موجب شده سهامداران برای خرید و فروش تعلل کنند، ادامه داد: از طرفی بورس در هفته اخیر تعطیلات زیادی داشت و در چنین شرایطی معمولا سهامداران تصمیم می‌گیرند در جبهه خرید قرار نگیرند؛ بنابراین شاهدیم بسیاری از کد‌های بورسی در این هفته فعال نبودند.


بورس تهران روی موج اصلاح

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه احتمالا بورس تهران در روز شنبه همان مسیر روز چهارشنبه را در پیش خواهد گرفت، گفت: ساعات پایانی بازار سرمایه در روز چهارشنبه با افزایش عرضه همراه بود که احتمالا روز شنبه و یکشنبه نیز همین مسیر را شاهد خواهیم بود.

فراقی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به عرضه اولیه جدید در هفته آینده، روز یکشنبه عرضه‌ها بیشتر شود، زیرا این عرضه اولیه نقدینگی زیادی را جذب می‌کند و استارت ریزش بیشتر شاخص کل بورس را خواهد زد.

بورس در مسیر احیا

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، عرضه اولیه جدید بورس در هفته آینده به واسطه نقدینگی زیادی که جذب می‌کند همین رمقِ کم بازار را هم خواهد گرفت.

آیا دوباره شاهد ریزش شدید بازار سرمایه تا پایان خردادماه خواهیم بود؟ گفت: بورس کندل قرمز اصلی بازار را گذرانده و به مسیر قبل برگشته است.

تاثیر دلار‌های بلوکه شده بر بورس

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاهد اصلاحاتی در بورس به واسطه عرضه اولیه جدید در هفته آینده خواهیم بود، گفت: انتظار می‌رود هفته آینده هم این اتفاق بیفتد.

فراقی خاطرنشان کرد: باید صبر کرد تا دلار‌های بلوکه شده‌ای که اواخر خرداد ماه در مسیر تهران قرار خواهد گرفت تاثیر خود را بر بازار‌ها بگذارد. قطعا بورس به واسطه خبر ورود دلار‌های بلوکه شده جهش تازه‌ای را شاهد خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: