April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۵۶۹
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر در حاشیه این نمایشگاه از صنعت بیمه و نقش بسزای این صنعت در بازار سرمایه صحبت کرد.

صنعت بیمه؛ بازیگری کوچک با ابزاری بزرگ در بازار سرمایه

ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر افزود: یک شرکت بیمه دو جنبه بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری دارد، این نمایشگاه B۲B است؛ یعنی بیزینس تو بیزینس، همکار با همکار، همکار با تأمین‌کننده. اینجا بیزینس با مشتری خرد که بیمه‌نامه بخرد نیست.

 

وی در ادامه توضیح داد: مثلاً ما با بانک‌ها جلسه می‌گذاریم قرار می‌گذاریم. با کارگزاری‌های مختلف در زمینه بورس.

 

آقادادای در خصوص تامین سرمایه شرکت بیمه ای گفت: یک شرکت بیمه‌ای به دو شکل می‌تواند در سرمایه داشته باشد؛ یک اینکه سبدی دست خود دارد که می‌تواند چند هزار میلیارد تومان و سهام خریدوفروش کند هم سود آن برای خودش تضمین می‌شود و هم تأثیرگذار است. این پول بزرگی که در بازار سرمایه دست بیمه‌ها است؛ یعنی این پول در جامعه جذب شرکت‌های بیمه شده و به‌راحتی این پول بزرگ می‌تواند تأثیرگذار باشد در بازار سرمایه.

بیشتر بخوانید:

کوثر بدنبال تسخیر تمامی ظرفیت‌های بیمه


ایشان همچنین خاطرنشان کرد: خود صنعت بیمه و شرکت‌های آن خیلی بزرگ نیستند و سهامشان در صنعت خودشان و کل بازار خاص نیست؛ اما ابزاری که دستشان است ابزار بزرگی است که تأثیرگذار است. این تعاملات در این نمایشگاه دقیقاً این تأثیرگذاری را نشان می‌دهد که درخواست می‌آید، هم صندوق‌ها انتظار دارند ما اوراق از آن‌ها بخریم هم انتظار حمایت از سهم‌ها را دارند. هم اینکه با نقشی که ایفا می‌کنیم حتی روی یک صنعت خاص تأثیرگذار هستیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: به نظر من این نمایشگاه بانک، بورس، بیمه این جنبه تعاملی‌اش خیلی مهم است که بعضاً دیده نمی‌شود و با همکاران وقتی در جلسات یک کار مشترکی همین‌جا اتفاق می‌افتد. واقعاً قدر نمایشگاه دانسته می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: