مدیرعامل بیمه کوثر عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۹۷۶۹۷
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی به بیان ویژگی‌هایی یک شرکت بیمه‌ موفق پرداخت.

بالاترین رشد بیمه کوثر در طی سالهای اخیر(+فیلم)

ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه در در پاسخ به چرایی رشد حق بیمه‌ها گفت: رشد بیمه مخصوصاً در سال‌های اخیر؛ هم فرهنگ بیمه بالاتر رفته مردم قبلاً فقط بیمه قانونی و اجباری ثالث را می‌شناختند و به مرور زمان با بیمه‌های درمان آشنایی آن‌ها بیشتر شد و سازمان‌های مختلف بیمه‌ای مسئولیت مهندسیدر سطوح مختلف مخصوصاً با حوادث طبیعی که در سال‌های اخیر مثل آتش سوزی‌ها، سیل و زلزله مردم تلنگر‌هایی خوردند که نیاز بیمه دارند. این موضوع تاثیر داشت امارشدی که به نظرم در این یکی دوسال اخیر بیشتر نمود داشتبا توجه به افزایش سرمایه‌ها خیلی از افراد سرمایه خود را به روز کردند. متناسب با به‌روز سدن سرمایه‌ها حق بیمه‌ها هم رشد کردند. یعنی قبلاً یک ۵۰ میلیاردی را بیمه می‌کردند الان موجودی آن انبار، ساختمان‌هایی که یک بیمه گذار دارد. مطمئنان وقتی سرمایه‌های برپه روز شد تاثیردارد در حق بیمه‌ها.


یکجا مثل بیمه‌های زندگی در رشته‌هایی مثل آتیش سوزی، باربری و مثل این‌ها فرهنگ، تبلیغات و.. موثر بود. همه این‌ها دست به دست هم داد که پرتفو بیمه‌ای در کل صنعت رشد کند. از طرفی هزینه‌های بالای رشته درمان؛ اگر با حق بیمه‌های سابق می‌خواستند ادامه بدهند مطمئناً بیمه‌گر‌ها توانایی پاسخکویی به تعهدات خودشان را نداشتند باید این حق بیمه‌ها افزایش پیدا می‌کرد که رشد بزرگی در حق بیمه‌های درمان اتفاق افتادکه شرکت‌ها بتوانند جوابگوی تعهدات خود باشد همه این‌ها موثر بود در رشد صنعت بیمه.


همچنین ایشان درباره ویژگی‌های یک شرکت بیمه موفق خاطر نشان کرد: حالا اینکه هر شرکت بیمه چه پرتفویی و آن رشد در چه رشته‌هایی باشد آن هم مهم است. در مجموع این صنعت رشد خوبی را داشت. ما در بیمه کوثر سعیمان بر این بود تا ترکیب پرتفوی درمان ما از پنجاه و پنج درصد بالاتر نرود، چون پرتفو‌های بزرگی در رشته درمان می‌امد، اما چون اهداف خود را چیده بودیم قبول نکردیم، چون شاخص ما شاخص رشد فروش نیست. رشد فروش شاخص غلط اندازی است شرکت‌ها را به اشتباه می‌اندازد و ریسک‌های بزرگی را می‌گیرند.


شاخص‌های اصلی ما دو چیز است رضایت مشتریان و سودآوری. شرکتی سودآور می‌شود که خوب مدیریت رسک یکند و به نظر من رشد فروش به تنهایی متر خوبی نیست و باید رشد سودآوری یک شرکت بیمه را در نظر داشت. اکثر شرکت‌های بیمه شرکت‌های بازرگانی هستن که بیمه اختیاری می‌فروشند و بیمه پایه نیستند. بیمه‌های بازرگانی سهاداران عمده آن‌ها ایجادشان می‌کند به خاطر اینکه سودآور باشند، بیزینس هستند دیگر. شرکتی که بورسی شده سهامداران مختلف سهام آن شرکت را می‌خرند که در نهایت سودآور باشد.

 

بیشتر بخوانید:

صنعت بیمه؛ بازیگری کوچک با ابزاری بزرگ در بازار سرمایه(+فیلم)


دو جنبه داریم یک شرکت همه جنبه اجتماعی دارد هم اقتصادی و جمع اضداد است یعنی شما خوب بخواهید خدمت رسانی کنید باید از نظر اقتصادی هم قوی باشید. اگر جیب پر پولی ندشاته باشید با هزاران مراکز درمان شما طرف قرارداد دارید و باید آخر ماه پول پرداخت کنید. در سیل و زلزله باید توانایی پرداخت خسارت‌ها را داشته باشید؛ بنابراین شرکتی موفق است که همزمان این جمع اضداد را بتواند در کنار هم حفظ کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: