May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۹۲۱
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد.

رونمایی

صبح امروز و طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

در این مراسم همچنین رئیس جمهور دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیرو‌های مسلح و نیروی هوافضای نیروهای مسلح پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیرو‌های پرتلاش صنایع دفاعی کشور گفت: امیدوارم تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

 رئیسی با رمز مبارک «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای نیروهای مسلح را صادر کرد.

همراه این پهپاد بمب هواپرتاب هدایت شونده آرمان ۱ نیز رونمایی شد. این بمب که از سری بمب‌های هدایت شونده گلاید کننده ساخت صنایع دفاع است. بمب‌های یاسین و بالابان از دیگر بمب‌های گلاید کننده وزارت دفاع هستند که پیش از این روی جنگنده‌ها و پهپاد‌ها عملیاتی شده بودند.

 

رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ با حضور رئیس جمهور و وزیر دفاع

پهپاد مهاجر ۱۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: