April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۸۸۹
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد.

فروش خودروی قدیمی با اسم جدید/ عمر مفید خودرو ۵ تا ۱۰ سال است

شجاعی فرد، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص کیفیت خودرو‌های تولید داخل گفت: استاندارد در دنیا مطابق نیاز جامعه و منطقه طراحی می‌شود، مثلا اگر کشوری نور کمی دارد روشن بودن چراغ را استاندارد تعیین کرده اند. ۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید شده که بالای ۶۰ درصد آن‌ها ۸۵ درصد استاندارد اروپا را نداشته اند، ولی ما استاندارد‌های غیر ضروری مثل نمایش فشار باد لاستیک را ضروری می‌کنیم در صورتی که باید به استاندار‌های ضروری‌تر متناسب با شرایط کشور را توجه شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: روسیه با اعمال تحریم‌های اروپا ۴۵ استاندارد از استاندارد‌های ۸۵ گانه را حذف کرد. در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد. ۸۰ درصد خودر‌های ما زیر ۶ هزار دلار هستند و بالای آن مشتری ندارد. وقتی این استاندار‌دهای ۸۵ گانه را کامل رعایت کنیم ۱ و نیم میلیارد به قیمت خودرو افزوده می‌شود.

شجاعی فرد گفت: در کشور خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال پیش را فقط اسمش را عوض می‌کنیم. وزن کم قیمت کم و کیفیت بالا ۳ مولفه خودروی با کیفیت در جهان است، ولی وقتی خودروی قدیمی را اسم و پتلفرمش را عوض می‌کنیم فقط به وزنش اضافه می‌شود. ما باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم.

شجاعی فرد گفت: عمر مفید خودرو ۵ سال و تا ۱۵۰ هزار کیلومتر و نهایتا ۱۰ سال است. تمام خودرو‌های تولیدی داخل از سال ۱۳۹۰ به قبل اصلا کیفیت ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: