April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی دایان پلیمر دی

دایان پلیمر دی با یک دهه تجربه در تأمین مواد اولیه تخصصی، تولید آمیزه و مستربچ ها در حوزه های مختلف پلیمری، همراه با پشتیبانی فنی، کنترل کیفیت، تولید و توسعه هوشمندانه محصولات پلیمری در سال 1400 تأسیس گردیده است.

توسعه هوشمندانه، تجارت پایدار و جلب رضایت ذی نفعان از اهم اهداف این شرکت می باشد.

از جمله صنایع مهمی که شرکت دایان پلیمر دی تامین کننده مواد اولیه آن ها می باشد به شرح زیر است:

تامین کننده مواد اولیه صنایع پلیمر

با توجه به این که شرکت دایان پلیمر دی طیف گسترده ای محصولات تولیدی را ارائه می دهد به همین دلیل طیف وسیعی از صنایع مختلف را تحت پوشش خود قرار داده است. حوزه‌های تحت پوشش به شرح زیر است:

دایان پلیمر دی

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه و یکی از معتبرترین نمایشگاه های صنعت پلاستیک جهان است. این نمایشگاه با هدف رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی این صنعت برگزار می شود. هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شهریورماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می شود. این دوره در تاریخ 26الی 29 شهریور ماه از ساعت 8 الی 15 برگزار می گردد.

به پشتوانه اعتماد و همراهی شما فعلان صنعت پلیمر جهت ارائه محصولات وراهکارهای پلیمری نوین مشتاق ملاقات شما در غرفه شرکت دایان پلیمر دی در سالن 10 غرفه 590 هستیم.

یکی از مهم ترین دسته از محصولات تولیدی شرکت دایان پلیمر دی ترموپلاستیک ها می باشد که در ادامه به توضیح کلی ترموپلاستیک الاستومرها به خصوص TPE ها بر پایه SEBS اشاره می کنیم.

آمیزه های ترموپلاستیک الاستومر(TPE)

آمیزه های ترموپلاستیک الاستومر (TPE) در شرکت دایان پلیمر دی بر پایه SEBS، SBS ، SIS ، SEPS ،SEEPS و EPDM تولید می گردد.

این ترکیبات جایگزین مناسبی برای لاستیک های گرماسخت هستند، فرآیند پذیری این ترکیبات مانند ترموپلاستیک ها است. از مزایای ترموپلاستیک الاستومرها نسبت به لاستیک های ترموست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرآیند پذیری آسان تر با تعداد مراحل کمتر
  • زمان تولید کوتاه تر
  • فرآیند آمیزه سازی کمتر
  • امکان استفاده مجدد از ضایعات آن ها مانند ترموپلاستیک ها
  • مصرف انرژی کمتر به دلیل زمان قالب گیری کمتر و فرآیندپذیری آسان تر
  • کنترل کیفیت بهتر و تلورانس نزدیک تر به قطعه نهایی به دلیل فرآیندپذیری و فرمولاسیون آسان تر
  • هزینه کنترل نهایی کمتر به دلیل قابلیت بازیابی و دوام خواص ترموپلاستیک الاستومرها.

اگر به دنبال خرید و قیمت روز محصولات الاستومر ها می باشید روی لینک کلیک کنید

ترموپلاستیک الاستومرها

شرکت دایان پلیمر دی انواع ترموپلاستیک الاستومرها را با سختی های مختلف از Shore A 0 تا Shore A 95 و همچنین Shore D تولید می کند. طبقه بندی ترموپلاستیک های الاستومری تولیدی شرکت دایان پلیمر دی به شرح زیر است:

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه استایرن- اتیلن-بوتیلن-استایرن (SEBS)

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه استایرن-بوتادین-استایرن (SBS)

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه استایرن-اتیلن-پروپیلن-استایرن (SEPS)

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه استایرن-اتیلن-اتیلن-پروپیلن-استایرن (SEEPS)

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه اتیلن- پروپیلن-دی ان مونومر (EPDM)

ترموپلاستیک الاستومرها  SEBS

کاربرد ترموپلاستیک الاستومرها

کاربرد ترموپلاستیک الاستومرها را به طور کلی می توان به شش دسته طبقه بندی کرد:

لوازم خانگی و آشپزخانه

دستگیره های لمسی نرم برای ابزار و ظروف آشپزخانه (مانند دسته تی)، قسمت های نرم قاشق کودک، سبدهای تاشو، درب ظروف آشپزخانه با قابلیت باز شدن آسان، درب ظروف نگهداری مواد غذایی و ادویه جات، واشر و درب فلاسک، نوار درب یخچال و فریزر، واشر و نوار درب، گسکت های پنجره، لوازم جانبی جاروبرقی مانند شلنگ و غیره.

خودروسازی

روکش پدال ها، دنده، داشبورد و کیسه هوا، روکش نرم و ژله ای سوئیچ خودرو، روکش لوله های ورودی هوا و شلنگ خودرو، نوارهای آب بندی شیشه، صندوق عقب، کاپوت، چراغ ها و غیره.

لوازم الکتریکی

روکش انواع سیم و کابل ها، پوشش قیمت های لمسی نرم انواع ابزار صنعتی و الکترونیک، روکش شارژر، هندزفری قطعات نرم و ژله ای، نوارهای آب بندی دور جعبه فیوز، انواع کلیدهای صنعتی، کلیدهای فشار قوی، روکش های کلید و دوشاخه ها، پوشش ابزارهای صنعتی مانند اهم متر، کلید کنترل و غیره.

کفش و اکسسوری

کفی های طبی، لوازم جانبی کیف و کفش، قاب گوشی و سایر لوازم جانبی، و زیره های کفش.

لوازم ورزشی

حلقه های ورزشی، میله های کوهنوردی، انواع کش های تناسب اندام، لوازم دوچرخه سواری، دسته راکت بدمینتون، بند ساعت، تشک ورزشی، قسمت نرم لمسی دسته تنیس، چرخ های اسکیت و اسکوتر، لوازم و تجهیزات غواصی، شنا و غیره.

لوازم و تجهیزات پزشکی

دسته مسواک، مسواک نرم و ژله ای، پستانک کودک، شیشه شیر کودک، پمپ سینه، آنژیوکت، واشر سرنگ، شلنگ سرم، بازوبندهای پزشکی، کیسه هوا، لوله های مکش، برس، عصاهای طبی و غیره.

آمیزه های ترموپلاستیک الاستومر ولکانیزه شده (TPV)

ترموپلاستیک الاستومر ولکانیزه شده (TPV) همان TPE تشکیل شده بر پایه EPDM به همراه PP (پلی اولفین ها) که ولکانیزه شده است. TPV ها بر خلاف ترموپلاستیک الاستومرها قابلیت بازیابی مجدد را ندارند.TPV ها برای انواع کاربردهای مختلف از جمله در قطعات خودرو (قطعات بیرونی و داخلی)، آب بندی لوله ها، کابل ها، سیم کشی در بازارهای خودرو و صنعتی، کالاهای ورزشی، کالاهای مصرفی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. TPV ها نسبت به TPE ها از مقاومت حرارتی بالاتری برخوردار هستند و معمولا در کاربردهایی که مقاومت حرارتی بالاتر از 120 درجه سانتی گراد نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد.

محدوده سختی TPV ها معمولاً از A shore 45تا shore D 45 متغیر است.

طیف وسیعی از آمیزه های TPV دارای ویژگی های زیر است:

  • مقاومت در برابر درجه حرارت بالا
  • طیف وسیعی از سختی را در بر می گیرند
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و هوازدگی
  • مانایی فشاری کم
  • مقاومت در برابر خستگی
  • سبک وزن بودن
  • رنگ پذیری مناسب

آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه SEBS

استایرن-اتیلن-بوتیلن-استایرن (SEBS) از هیدروژناسیون استایرن -بوتادین-استایرن SBS تولید می شود. SEBS بدون ولکانیزاسیون مانند لاستیک رفتار می کند. SEBS دارای استحکام مکانیکی بالا و انعطاف پذیری مطلوب، مقاومت عالی در برابر حرارت و اشعه ماوراء بنفش (به دلیل عدم وجود پیوند دوگانه در اسکلت اصلی) دارد و فرآیندپذیری آن آسان است. SEBS در برابر روغن و هوا مقاومت ایده آلی دارد. SEBS اغلب با پلیمرهای دیگر مخلوط می شوند تا عملکرد آن ها افزایش یابد. آن ها به عنوان اصلاح کننده ضربه برای ترموپلاستیک های مهندسی و به عنوان چقرمه کننده/ انعطاف پذیر برای پلی پروپیلن شفاف استفاده می شوند.

اجزای آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه SEBS، شامل روغن (روغن پارافینیک)، پلی پروپیلن، پرکننده ها (مانند کلسیم کربنات، تالک و غیره) و افزودنی ها می باشد.

SEBS با پروپیلن مخلوط می شود تا آمیزه ایجاد شده سفت تر و فرآیندپذیرتر شود. روغن باعث کاهش سختی و بهبود فرآیند پذیری می شود. همچنین به خاطر اختلاف قطبیت کم مابین SEBS و PP، روغن می تواند وارد فاز الاستومر و پلی پروپیلن شود.

آمیزه های ترموپلاستیک الاستومر بر پایهSEBS دارای خواص زیر است:

  • مقاومت شیمیایی مناسبی دارد.
  • مانایی فشاری پایینی دارد.
  • مقاومت اکسیداسیون عالی دارد.
  • ضریب اصطکاک، تغییر شکل دائمی کم و استحکام کششی مناسبی دارد.

در TPE های تولید شده بر پایه SEBS هر چه وزن مولکولی پایه استایرن اتیلن بوتیلن استایرن استفاده شده در تهیه آمیزه بالاتر باشد، خواص مکانیکی بهتر می باشد و همچنین دارای جذب روغن بیشتری است.

همچنین در گرید های SEBS با وزن مولکولی پایین تر آمیزه تولیدی آن باعث ایجاد سیالیت و شفافیت بهتر می شود. دسته ای که آمیزه شفاف تری را تولید می کند جذب روغن کم تری دارد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای آمیزه SEBS اشاره کرد دارای محدوده وسیعی از سختی، مقاوم به دماهای بالا و فرآیند پذیری بسیار خوب در دماهای کم می باشد.

کاربرد کلی آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه SEBS به شرح زیر است:

چسب های گرمانرم حساس به فشار

کاربرد آمیزه SEBS در چسب، در کاربردهایی که چسب مورد استفاده در معرض نورخورشید ( اشعه فرابنفش) قرار می گیرد، مناسب تر از چسب SIS و SBS می باشد، اما چسبندگی چسب SEBS از چسب SIS و SBS کم تر است.

محصولات اسباب بازی شفاف

برای استفاده از آمیزه ترموپلاستیک الاستومر بر پایه SEBS برای این کاربرد انتخاب روغن در تهیه آمیزه اسباب بازی بسیار مهم است شرکت دایان پلیمر دی در این زمینه از روغن های شفاف خارجی استفاده می کند. این روغن ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و زرد رنگ نمی شوند و باعث تغییر رنگ در محصول نهایی نمی شوند.

گسکت های در پنجره

آمیزه تولیدی شرکت دایان پلیمر دی در این کاربرد از ترکیب SEBS به همراه PP و سایر مواد افزودنی تولید می گردد.

زیره کفش

کاربرد آمیزه SEBS در زیره کفش بدین صورت است که آمیزه SEBS با مواد EVA، POE، EPDM، روغن و سایر اجزا ترکیب می شود سپس با عامل پخت دی کیومیل پراکساید (DCP)پخت می شود و با مواد فوم زا ترکیب می شود تا حالت فومی شکل بگیرد.

اصلاح کننده قیر و ایزوگام پلیمری

آمیزه SEBS برای اصلاح قیر استفاده می شود. قیرهای اصلاح‌شده با پلیمر (PMBs) از اختلاط مکانیکی یا واکنش‌های شیمیایی قیر و یک یا چند پلیمر در درصدی معمولاً بین 3 تا 10 درصد نسبت به وزن قیر تولید می‌شوند.

آمیزه SEBS نمی تواند با آمیزه SBS در اصلاح آسفالت رقابت کند، بسیاری از خواص فیزیکی آسفالت اصلاح شده با SEBS از جمله نقطه نرمینگی، شکل پذیری در دمای پایین، خواص کشسانی، چقرمگی و استحکام کمتر از آسفالت اصلاح شده با SBS با میزان پلیمری یکسان است.

روکش سیم و کابل

آمیزه SEBS عایق الکتریکی بسیار خوبی است به همین دلیل در سیم و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد. آمیزه SEBS با PP ، روغن و ماده مقاوم به شعله مخلوط می گردد تا روکش برای سیم و کابل ایجاد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: