April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ملک نژاد از بی توجهی قوای سه گانه به کنترل قیمت‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۲۳۲۹
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از نابسامانی‌ها در نظام مدیریتی کشور گفت: قیمت‌ها به سرعت گران می‌شود و بحران آفرینی واسطه‌ها و دلالان، امری عادی است. در این شرایط مدیریت و نظارتی بر بازار وجود ندارد.

کم فروشی و گرانفروشی تحفه ضعف نظارت

ناصر ملک نژاد با تاکید بر اینکه از همان روز‌های ابتدای سال، قیمت همه کالا‌ها گران شد گفت: از حبوبات تا روغن و برنج، از اجاره مسکن تا قیمت خرید مسکن، از کرایه تاکسی تا سایر وسایط حمل و نقل عمومی و خلاصه آنکه همه چیز گران شد و می‌شود، بدون آنکه هیچ توجیه منطقی داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه گرانی‌ها بدون هیچ توجیه منطقی صورت می‌گیرد گفت: در حالی قیمت کالا‌ها بیش از ۶۰ درصد گران می‌شود که هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده، مواد اولیه‌ای با قیمت جدید وارد نشده تا کالا با قیمت جدید عرضه شود، اما گرانی‌ها اعمال می‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از ضعف نظارت دولت، مجلس و دستگاه قضا به عنوان بزرگ‌ترین چالش مدیریتی کشور نام برد و گفت: دولت به عنوان دستگاه اجرایی بازار را رها کرده و نظارتی بر توزیع و تولید ندارد. مجلس شورای اسلامی نیز که می‌بایست با سومدیریت‌هایی که باعث گرانی‌ها شده، برخورد کند، حتی یک بار در قالب طرح سوال از وزرای مربوطه، پیگیر گرانی‌ها و دلایل آن نشده و دستگاه قضا نیز به عنوان قوه مجازات کننده متخالف، تاکنون هیچ گرانفروشی را با شدیدترین ابزار قانونی مجازات نکرده است.

ملک نژاد با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی برای کنترل بازار باید به دولت فشار بیاورد گفت: در دو سالی که دولت جدید کار را به دست گرفته، قیمت‌ها دائم افزایش یافته و نمایندگان مجلس که می‌بایست در قالب طرح سوال و حتی استیضاح، دولت را وادار و مکلف به کنترل قیمت‌ها کنند، تمامی مشکلات را نادیده می‌گیرند، اما برای آنکه در مقابل مردم ژست حق به جانبی داشته باشند، دائم تذکر می‌دهند.

وی افزود: تذکرنماینده مجلس به دولت برای مردم نان و آب نمی‌شود، زیرا مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس، وزرای ناکارآمد را استیضاح و حتی رئیس جمهور را بدلیل ناهماهنگی استیضاح کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه بازار گرفتار کم فروشی و گرانفروشی است گفت: در کدام مورد سازمان تعزیرات حکومتی، بازرس وزارت صمت یا جهاد کشاورزی را مشاهده کرده ایم که به نانوایی‌ها بیاید و یک چانه خمیر را وزن کند تا ببیند هم وزن نان سبک شده هم قیمت بالا رفته است.

 

بیشتر بخوانید:

بانک رفاه خط قرمز کارگران و بازنشستگان



وی با انتقاد از شعار زدگی و اظهارات غیر واقعی دولتمردان گفت: آقایان در مقابل دوربین صدا و سیما جوگیر می‌شوند و شماره‌های مختلفی را برای طرح شکایت اعلام و از مردم تقاضا می‌کنند که هر نوع گران‌فروشی و کم‌فروشی را به ۱۲۴ اعلام کنند، این در حالی است که بار‌ها با این شماره تماس گرفته ایم و بصورت مستند، آدرس دقیق محل گران‌فروشی و کم‌فروشی را اعلام کرده‌ایم، اما هیچ بازرسی تشریف نیاورده است.

ملک نژاد با ابراز تاسف از اینکه دولت اعلام کرده برای کنترل بازار، باید قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا نوشته شود گفت: این هم یک بازی دیگری بود که هیچ فایده‌ای برای مردم نداشت، زیرا حتی یک مورد هم شاهد تاثیر ثبت قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا‌ها نبوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد تا چه اندازه مدیریت‌ها و تصمیم گیری‌ها بدون برنامه‌ریزی و آینده‌نگری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دولت‌ها آسایش و رفاه مردم هیچ ارزش و اهمیتی نداشته و ندارد گفت: دولت به دنبال آن است که مدیریت خود را از جیب مردم تامین کند به همین منظور هزینه‌های خود را از جیب مردم بیرون می‌آورد که نمونه آن را در مالیات بر ارزش افزوده مشاهده می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران افزود: در حالی که بار‌ها نسبت به مالیات بر ارزش افزوده انتقاد‌های درستی صورت گرفته، اما هرگز دولت از دریافت این مالیات کوتاه نیامده و مردم بیشترین پرداخت کننده مالیات هستند، در صورتی که خدمات قابل قبولی در قبال این مالیات دریافت نمی‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: