April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش نسبت به تورم و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها هشدار داد
کد خبر: ۴۰۲۴۰۶
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی گفت: بازنشستگان تاثیر ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها را به صورت مستقیم در سفره‌های خالی خود مشاهده می‌کنند.

مردم نگران خالی شدن سفره‌ها حتی از نان خالی

برزو روحبخش با یادآوری اینکه ابراهیم رییسی در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دائم از سفره‌های خالی مردم، ناتوانی دولت گذشته در کنترل بازار، نابسامانی اقتصاد، رشد واسطه گری و دلالی و بسیاری بحران‌های دیگر انتقاد می‌کرد گفت: اکنون نیز شاهد همان بحران‌ها هستیم و هنوز مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه هیچ تفاوتی بین این دولت با دولت‌های قبل مشاهده نکرده اند.


وی با اعلام اینکه هنوز تورم بالای ۵۰ درصد، گرانی افسار گسیخته، بی ثباتی بازار و آشفتگی اقتصادی مردم را رنج می‌دهد گفت: ابراهیم رییسی با کوهی از وعده‌ها و شعار‌هایی که برای مردم جذابیت داشت، آرای بخشی از مردم را بدست آورد گفت: رییسی در حالی توانست ریاست سیزدهمین دولت پس از انقلاب را بر عهده بگیرد که همانند دولت‌های گذشته، فقط شعار داد و تاکنون نتوانسته بحران اقتصادی را کنترل کند.


عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با یادآوری اینکه مردم انتظار داشتند از همان روز‌های اول آغاز دولت سیزدهم، تحولی اساسی در زندگی شان شکل بگیرد گفت: ابراهیم رییسی و دیگر رقبای انتخاباتی حسن روحانی، از آشفته بازار اقتصادی انتقاد کردند و قول دادند اگر بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزنند، آشفته بازار اقتصادی سروسامان می‌یابد که متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.


وی با تاکید بر اینکه مردم هنوز در حیرتی غیر قابل تصور از ناکارآمدی و سومدیریت دولت سیزدهم به سر می‌برند گفت: اکنون بیش از دو سال از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد، در حالی که هیچ برنامه خاصی برای کنترل بازار و مدیریت سفره‌های خالی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه همچون کارگران و بازنشستگان رخ نداده است.

 

بیشتر بخوانید:

سونامی قیمت‌ها دستاورد تیم اقتصادی ضعیف دولت سیزدهم


روحبخش با ابراز تاسف از اینکه بازنشستگان در بدترین شرایط درمانی بسر می‌برند گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، وضعیت دارو و درمان بازنشستگان بسیار بدتر شده و حدود ۴۰۰ قلم دارو از پوشش تامین اجتماعی خارج شده است.


وی با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم با تغییر دولت، مشکلات حل شود و برای بخش درمان بازنشستگان چاره اندیشی صورت بگیرد گفت: آقایان باور اشتباهی از دارو و درمان دارند و حرف درمانی با درمان بیماری و حل مشکلات اشتباه گرفته اند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دولتمردان گمان می‌کنند بازنشستگان حافظه ضعیفی دارند گفت: ابراهیم رییسی و دولتمردان گمان می‌کنند که حافظه مردم ظعیف است و پس از گذشت ۴ سال از عمر دولت، می‌توانند با وعده‌های غیر عملی جدید از مردم رای بگیرند، اما وضعیت زندگی و معیشت مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان به اندازه‌ای اسفبار است که این دوران سخت زندگی و سفره‌های خالی ناشی از سومدیریت را هرگز از یاد نمی‌برند.


وی با هشدار نسبت به اینکه فریاد نارضایتی مردم از وضعیت بسیار بد اقتصادی به آسمان بلند است گفت: اگر دولت در کنترل بازار و مدیریت قیمت‌ها ناتوان است، باید حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان را متناسب با افزایش تورم بالا ببرد تا تناسبی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، اما مشاهده می‌کنیم که دولت حقوق و دستمزد را فریز کرده تا با این اقدام وحشتناک، حقوق بگیران که بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند، در بدترین شرایط قرار گیرند.


روحبخش با ابراز تاسف از عملکرد شورای عالی کار در افزایش دستمزد ۱۴۰۲ گفت: در اولین سالی که دولت سیزدهم افزایش دستمزد را تصویب کرد، چالش بزرگی در ابلاغ دیرهنگام حقوق انجام داد که باعث اعتراض‌های گسترده در سراسر کشور شد و در دومین آزمون هم در حالی که تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی حدود ۵۰ درصد بود، دستمزد را فریز و در مرز ۲۷ درصد متوقف کرد.


وی با یادآوری اینکه چالش‌های افزایش دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان، باعث اعتراض‌های هنجار شکنانه و استعفای عبدالملکی اولین وزیر کار دولت سیزدهم شد گفت: اکنون نیز شرایط خوب نیست و جامعه کارگری و بازنشستگان از عملکرد شورای عالی کار به هیچ عنوان راضی نیستند.


عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با تاکید بر اینکه دولت هیچ نقشی در کنترل قیمت‌ها ندارد گفت: روزی نیست که خبر از گرانی نشنویم. متاسفانه دولت در اثر سومدیریت دولت سیزدهم، قیمت دلار از ۲۳ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان افزایش یافت که منتقدان اعتقاد دارند دولت برای تامین کسری بودجه یک باره پول ملی را بدین اندازه بی ارزش کرد.


وی با هشدار نسبت به اینکه معیشت مردم در معرض تهدید جدی قرار گرفته گفت: آمار‌هایی که از سوی نمایندگان اصناف اعلام می‌شود، حکایت از آن دارد که خرید گوشت، مرغ و کالا‌های اساسی کاهش وحشتناکی پیدا کرده که نشانگر خالی شدن بیشتر سفره‌های مردم و بروز بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین و پروتیین است و بدتر اینکه نگران روزی هستند که سفره‌ها حتی نان خالی هم نداشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: