کد خبر: ۴۰۳۰۴۶
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
فرهنگ سازی گردش شغلی و بهره مندی از مدیران مجرب و دارای ایده های نو در بخش های مختلف نیازمند است.

فرهنگ سازی گردش شغلی در سازمان منطقه آزاد کیش

صنعت گردشگری و رشد و توسعه آن به عنوان یک صنعت پر منفعت و پر سود در هر کشوری و شهری می‌تواند رونق زیادی به آن کشور یا شهر بدهد و از هر نظر می‌تواند در پیشرفت آن جا موثر باشد. در اشتغال زایی و ایجاد مشاغل گوناگون و در همه زمینه‌های دیگر از جمله زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای آنجا مفید واقع شود.

در سال‌های اخیر گردشگری به عنوان صنعت بدون دود، منبع درآمد سرشار در تجارت جهانی و عنصر مهمی در بهبود موازنه بازرگانی و تراز پرداخت‌های بسیاری از کشور‌ها شده است؛ و به طور بالقوه همچون یک وسیله‌ای برای کاهش نابرابری‌ها در توسعه‌ی منطقه‌ای و از طریق گسترش منابع از مناطق توسعه یافته‌تر به مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته می‌شود. همچنین گردشگری یکی از صنایع در حال ظهور و روبه رشد سریع در جهان امروز است و به خوبی می‌توان گفت که ورود هر ۴۹ گردشگر ایجاد یک کار جدید است. صنعت گردشگری فعالیت نسبتا پیچیده‌ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را دربرمی گیرد.

رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: هدف غایی؛ گام برداشتن در مسیر مسوولیت‌های اجتماعی و خدمت صادقانه و بی منت به مردم می‌باشد و تغییر مدیریتی با رویکردی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگی با بیان این که شان و منزلت افراد در گرو پست‌هایی که به صورت امانت به ما سپرده می‌شوند، نیست، گفت: در سازمان منطقه آزاد کیش برگردش شغلی اعتقاد داریم چرا که ایجاد انگیزه، خلاقیت و نوآوری با تعامل و همکاری و بهره گیری از نیرو‌های متخصص، تحقق می‌باید.

به گفته سرهنگی تحویل جایگاه‌های سازمانی به نفر بعدی در واقع پایان کار نیست بلکه نقش آفرینی در جبهه کاری دیگر با یک رویکردی جدید؛ زمینه ساز تحولی بزرگ می‌شود.

وی، تاکید کرد: تغییر مدیریتی یعنی تحولی دیگر با رویکرد جدید در حوزه مدیریتی و خدمت صادقانه به مردم و اگر مسوولی در زمان تصدی خود در هر پستی باعث ایجاد امضا‌های طلایی و … نشده نباید ناراحت تغییرات پیش رو باشد بلکه در این مسیر همراه و همدلی با سیستم مدیریتی شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حاشیه‌های ایجاد شده ناشی از تغییرات مدیریتی، تاکید کرد: پذیرفتن مسوولیت یعنی گستره دامنه پاسخگویی و ارائه خدمات شایسته با ارتقاء سطح رویکرد مدیریتی است.

رحیم سرهنگی با اشاره به این که فرصت مدیریتی خیلی کوتاه است و باید این فرصت‌های را مغتنم شمرد، اظهار داشت: مدیری که فقط به منظور استفاده از شان و منزلت جایگاه سازمانی مسوولیتی را می‌پذیرد کارآمد و مفید نخواهد بود.

سرهنگی در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: مسوولی که با نادیده گرفتن سطح مسولیتش همانند یک کارمند در محل کارش حضور می‌یابد به طور حتم برای ایجاد انگیزه کاری کارمندان تحت مدیریتش نیز عاجزا خواهد ماند.

فرهنگ سازی گردش شغلی در سازمان منطقه آزاد کیش

باید گفت مناطق آزاد گردشگری با وجود برنامه ریزی‌هایی با معیار‌های جهانی هنوز به معیار‌های مطلوب جهانی نرسیده است که این خود دارای موانعی است؛ گردشگری در ایران هنوز با وجود موقعیت مناسـب و مساعد جغرافیایی و عنایت مسئوالن به امر گردشگری وجود بسیاری از مواهب طبیعی تاکنون جایگاه واقعـی خود را بدست نیاورده است. تغییر کاربری هتل‌ها و واحد‌های اقامتی، کمبود تأسیسات اقامتی، عدم ارائـۀ خـدمات مناسـب در تأسیسـات اقامتی، مشکالت آموزشی و تربیت نیروی انسـانی مـورد نیـاز در بخـش گردشـگری، مشـکل تبلیغـات، و بازاریابی بـه عنـوان مهمترین موانع و چالش اساسی در توسعه صنعت گردشگری کشور می‌باشند.


مناطق آزاد گردشگری در کشور همانند سایر مقاصد گردشگری در ایران دارای مشکلاتی از لحاظ زیرساخت‌های گردشگری و نحوه ارائه خدمات گردشگری می‌باشد. نادیده گرفتن این مسائل مهم یا انکار واقعیت‌های موجود در بحث گردشگری در آینده نه چندان دور ضربه مهلکی بر گردشگری و توسعه آن خواهد داشت. از جمله مشکلات اساسی موجود در این زمینه را می‌توان به عدم سیاست گذاری‌های مناسب دولت و بخش خصوصی در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری موجود در جزیره کیش، عدم توجه به نیاز‌های اساسی) نیاز‌های اولیه گردشگران که از الزامات امر خدمات گردشگری می‌باشد، عدم توسعه یافتگی زیر ساخت‌های بخش گردشگری مانند ارتباطات، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، خدمات گردشگری - تفریحی و کمبود نیروی آموزش دیده ماهر و متخصص در مراکز گردشگری منطق آزاد می‌باشد را عنوان کرد.

از طرفی تعدد مراکز تصمیم گیری، تصورات و برداشت‌های نادرست و منفی از ابعاد مختلف جهانگردی و گردشگری، عدم آشنای کافی و الزم به اصول و متد‌های برقراری ارتباط با گردشگران، کافی نبودن قوانین و مقررات حمایتی الزام، نبود تدابیر اساسی و نگرش سطحی نسبت به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و بالاخره مهمترین اصل یعنی نا کارآمدی در زمینه تبلیغات و بازاریابی سبب شده است که برنامه ریزی‌های مربوط به توسعه گردشگری و جهانگردی، کارایی و اثر بخشی الزم رانداشته و میزان بهره وری در پایین‌تر سطح خود باشد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: