April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در معاملات روز گذشته آذر بازار سرمایه؛
کد خبر: ۴۰۵۳۰۷
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: دیروز در بازار سرمایه صنعت فلزات اساسی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی بود.

نقدینگی افراد حقیقی به سمت گروه فلزات اساسی حرکت کرد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در تراز ۷۰۵ هزار و ۷۳۱ واحدی قرار گرفت تا روند منفی را بازار شاهد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه مطرح کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود. همچنین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۲ و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی نیز ۲۲ و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شد.

آسایش در ادامه اظهار کرد: امروز شاهد ورود ۴۳ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام و حق تقدم بودیم علاوه بر این ۴۱ درصد بازار در محدوده مثبت و ۵۹ درصد بازار به عبارتی ۴۵۱ نماد در وضعیت منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت فلزات اساسی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی را هم صنعت بانک‌ها با خروج ۴۵ میلیارد تومانی پول به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص عوامل اثر گذار بر روند حرکتی بازار هم می‌گوید: امروز بیشترین تاثیر را بر بازار سرمایه ثبات قیمت دلار و مباحث مربوط به بودجه سال آینده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: