April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۸۷
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 328 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

صادرات و صادرات مجدد 328 میلیون دلار در 8 ماهه سال جاری / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به 215 میلیون دلار رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۳۴ میلیون دلار مربوط به صادرات از محل تولید به خارج از کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۲ درصد رشد نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال همچنین ۹۴ میلیون دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است که این رقم نیز نسبت به عملکرد سال گذشته در مدت مشابه ۶۴۰ درصد رشد دارد.


مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۱۳ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.


به گفته رضایی فر؛ با توجه به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و همچنین مدیریت صورت گرفته در حوزه واردات، تراز تجاری منطقه آزاد قشم در هشت ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲۱۵ میلیون دلار می‌باشد.


وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری قشم در جریان است، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری ۳۶۰۰ تن تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری و صنعتی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.


مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشور‌های امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.
رضایی فر در پایان گفت: برنامه ریزی‌هایی خوبی جهت برای توسعه صادرات به بازار‌های هدف صورت گرفته و امیدوار هستیم با ادامه روند تسهیل و توسعه شاهد افزایش میزان صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: