موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی ایمیدرو در سال جدید تاکید کرد:
کد خبر: ۴۱۳۳۶۲
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
0
مشاور وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: با توجه به انزوای بخش معدن در جامعه، روابط عمومی ها از طریق رسانه‌ها می توانند در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه نقش آفرینی کنند.

نقش آفرینی روابط عمومی ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی این سازمان در سال جدید ضمن بیان این مطلب گفت: در میان انتشار اخبار مثبت و منفی و درست و نادرست، روابط عمومی‌ها نقش مهمی در مدیریت اطلاع رسانی دارند و می‌توانند با جهت دهی صحیح و منطقی افکار عمومی، جایگاه شایسته ایمیدرو را برای عموم تشریح کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بخش معدن در بین مردم کمتر شناخته شده و اقشار مختلف جامعه درباره این بخش نسبت به سایر حوزه‌های اقتصادی، آشنایی کمتری دارند، افزود: یکی از مسئولیت‌های اصلی روابط عمومی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، بالابردن سطح شناخت مردم از بخش معدن است که البته باید بر مدار حق و حقیقت و درستی باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری سیر نزولی آمار دانشجویان ورود به دانشگاه‌ها در رشته‌های معدنی طی سال‌های گذشته، گفت: این مساله، یک علامت بسیار منفی برای بخش معدن تلقی می‌شود و ایجاد جذابیت بخش معدن در بین مردم و قشر دانشجو را یک امر ضروری می‌کند که این امر، با هنرنمایی روابط عمومی‌ها امکان پذیر است.

ایجاد اشتیاق برای مشارکت مردمی در بخش معدن
موثقی نیا با اشاره به سخنان وزیر صنایع یکی از کشور‌های آفریقایی در دومین اجلاس ایران و آفریقا که از امنیت و نبود شرایط جنگی برخلاف تبلیغات رسانه‌ای دنیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار تعجب کرده بود، گفت: این تصویرسازی در اذهان مردم جهان، همان اثر و قدرت رسانه است که رسانه‌های خارجی از آن برعلیه کشورمان استفاده می‌کنند و ما نیز می‌توانیم و باید از این قدرت در بیان واقعیت‌ها بهره گیری و اثرات مثبت ایجاد کنیم. این بهره گیری صحیح از رسانه، وظیفه روابط عمومی برای تصویرسازی مناسب از واقعیت ها، دیدگاه‌ها را تغییر داده و در جامعه برای مشارکت مردمی در توسعه اقتصاد، اشتیاق ایجاد می‌کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان تاکید کرد: شایعه و خبرسازی‌های کذب، به دلیل خلاء اخبار درست و واقعی است. البته برخی اخبار ندانسته منتشر می‌شود و برخی هم مغرضانه است. روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، می‌تواند آن را مدیریت کند.


ضرورت اتخاذ رویکرد جدید برای شناساندن بخش معدن
سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مدیران به ویژه ریاست هیات عامل سازمان به روابط عمومی، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت معدن به عنوان یک مزیت بزرگ برای کشور، ضمن تشکر از همه مدیران روابط عمومی‌های ایمیدرو و مجموعه‌های تابعه که تلاش فراوانی طی ادوار مختلف انجام داده اند، افزود: با توجه به تاکید رئیس محترم هیات عامل ایمیدرو، سیاست روابط عمومی در دور جدید، شناساندن و سپس برندسازی این مجموعه است که با اتکا به لطف و قدرت خداوند و با همراهی همه همکاران در روابط عمومی ایمیدرو و مجموعه‌های تابعه، برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی بتوانیم این بخش را به مردم معرفی کرده و بشناسانیم تا حس و انگیزه مطلوبی در جامعه ایجاد شود و درنتیجه، برای گام بعدی یعنی مشارکت مردمی در بخش معدن، آماده شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: