کد خبر: ۳۹۸۱۱۴
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
0

روش‌های ترید ارز دیجیتال بسیار مختلف هستند و شامل روش اسکالپینگ، ترید روزانه، ترید سوینگ، ترید به روش موقعیت گیری و فعالیت بلندمدت در بازار و... می‌شود. اگر قصد به دست آوردن سود از معاملات خود را دارید لازم است که ابتدا با روش‌های مختلف ترید ارز دیجیتال و آموزش ترید ارز دیجیتال آشنا باشید. برای اطلاعات بیشتر، لطفا با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم درباره آموزش ترید رمزارزها صحبت کنیم.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید به معنی معامله است و ترید ارز دیجیتال به معنای خرید و فروش ارز دیجیتال در برابر یک ارز دیجیتال دیگر یا دلار است. این یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال و بازارهای مالی است. ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد است و تفاوت اصلی آن با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در این است که سرمایه‌گذاری به معنی نگه داری ارز دیجیتال برای طولانی مدت است، در حالی که بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت کوتاه مدت است. در بازار کریپتو کارنسی، ترید بیشتر به معاملات کوتاه مدتی اشاره دارد که در آن‌ها کاربر از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود دریافت می‌کند.

آموزش ترید ارز دیجیتال

آموزش ترید کردن در ارزهای دیجیتال

تریدرهای موفقی که از معامله خود سود کسب کرده‌اند، برای یادگیری تحلیل تکنیکال، مدیریت ریسک‌ها و اصول ترید کردن، زمان زیادی را صرف می‌کنند. ترید کردن به معنای خریداری ارز دیجیتال در زمان کاهش قیمت و فروش آن در زمان افزایش قیمت است. این کار می‌تواند سود زیادی را برای شخص به دنبال داشته باشد، اما باید ریسک آن را قبول کنید. ترید ارزهای دیجیتال، به عنوان یک شغل، انواع مختلفی دارد و ممکن است بر اساس شرایط بازار و تصمیمات شخص، بر روی کسب درآمد از طریق ترید ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. در ادامه به برخی از روش‌های رایج ترید و آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت:

ترید به روش اسکالپینگ

در این روش، به واسطه تحرکات قیمتی جزئی، تریدر یا معامله‌کننده سود کسب می‌کند. یعنی معامله‌گر با استفاده از این روش، از تحرکات کوچک و قیمت ارز یا سهام مختلف در یک مدت زمان کوتاه سود می‌کند. در روش اسکالپینگ، تریدر با توجه به دانش عمیقی که نسبت به ارز مد نظر و بازار آن دارد، در زمان افت قیمت، اقدام به خرید می‌کند و سپس با افزایش قیمت، ارز را به فروش می‌رساند. بهترین تایم فریم برای اسکالپینگ، نمودارهای بین ۵ تا ۳۰ دقیقه هستند. هرچه بازه زمانی کوچکتر باشد، تنظیمات معاملاتی بیشتر و دقیق‌تری به وجود می‌آید. لازم به ذکر است که این کاملاً به استراتژی اسکالپینگی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. استراتژی اسکالپ در بازار ارزهای دیجیتال بر اساس تحلیل تکنیکال استوار است. برای اسکالپینگ، باید از نوسانات کوچک بازار استفاده کرد. هدف از این روش، جلوگیری از ریسک سرمایه‌گذاری بیش‌ازحد و به دست آوردن سود کم با خروج به موقع از بازار است.

ترید روزانه ارز دیجیتال

ترید روزانه یا Day Trading به معامله‌هایی گفته می‌شود که در طول یک روز کامل انجام می‌شوند و شامل ورود و خروج از یک موقعیت بازار در همان روز هستند. در ترید روزانه، با صرف زمان بیشتر، ریسک معامله کاهش می‌یابد و امکان سودآوری بالا می‌رود. سودی که معامله گر در ترید روزانه به دنبال آن است، بیشتر از روش اسکالپینگ محاسبه می‌شود. بهتر است بدانید که اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی در تجارت روزانه است که در آن، تریدر به دنبال کسب سود از تغییرات بسیار کم قیمت هستند. این روش در بازه‌های زمانی کوتاه انجام می‌شود و تریدر باید به سرعت از معامله خارج شود. استراتژی دیگری که به کار می‌رود، آربیتراژ (Arbitrage) است که به سادگی به کسب سود از اختلاف قیمت چند دارایی در بازارهای مختلف اشاره دارد. استراتژی معاملات محدوده نوسان (Range trading) نیز از جمله استراتژی‌های مهم دیگری است که در آن با مشخص کردن کانالی که محدوده نوسان قیمت را نشان می‌دهد، به تریدر در تصمیم‌گیری کمک می‌کند که چه زمانی باید خرید یا فروش را انجام دهد.

ترید سووینگ

سوئینگ تریدینگ یک روش معاملاتی است که در آن، معامله گر برای مدت طولانی‌تری، بین چند هفته تا چند ماه، یک پوزیشن را حفظ می‌کند. هدف از این روش، کسب بیشترین سود از پتانسیل حرکتی قیمت است. برای تحلیل تکنیکال در سوئینگ تریدینگ می‌توان از اندیکاتورهای مختلفی مانند RSI، میانگین متحرک، باندهای بولینگر و خطوط فیبوناچی استفاده کرد. همچنین، استفاده از روش پرایس اکشن و الگوهای آن مانند الگوهای کندل و محدوده مقاومت و ساپورت نیز در این روش معاملاتی مفید است. معامله‌گران موفق در سوئینگ تریدینگ، تلاش می‌کنند تا به دقت قسمتی از حرکت پیش‌بینی‌شده قیمت را تحلیل کنند و پس از آن به سراغ فرصت‌های بعدی بروند. برای تحلیل فاندامنتال در صورتی که نمودار روند صعودی داشته باشد، می‌توان از آن بهره برد. پس از تحلیل روند بازار، معامله‌گر بر اساس نسبت سود به خطر معامله وارد معامله می‌شود. در صورتی که میزان سود قابل دریافت نسبت به ریسک معامله پایین باشد، تریدرها وارد معامله نمی‌شوند.

آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید به روش موقعیت گیری یا پوزیشن تریدینگ

در روش پوزیشن تریدینگ، تریدر به دنبال کسب سود مناسب در مدت ‌زمانی دراز هست و برای کسانی که به ترید به ‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می ‌کنن، توصیه می‌شود.

در این محتوا درباره آموزش ترید ارز دیجیتال صحبت کردیم. استفاده از ابزارهای مناسب برای پیش‌بینی قیمت و ورود به معامله، در هر روش تریدی بسیار مهم هست. شما می‌تونید با مطالعه کتاب‌ها، دوره‌های آموزشی و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، به دانش و تجربه کافی در این زمینه برسید. اما اگر می‌خواهید به صورت کاملاً تخصصی در زمینه ترید ارز دیجیتال حرفه‌ای شوید، پیشنهاد ما به شما این است که به شرکت آکوچین مراجعه کرده و دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری آن‌ها را در این حوزه بگذرانید. در کنار این تیم می‌توانید در مدت زمان کمی در این زمینه حرفه‌ای شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: