شیخ حسینی بر اطاعت از رهنمود رهبری در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرد
کد خبر: ۴۱۳۰۰۷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
شیخ حسینی بر اطاعت از رهنمودهای رهبر انقلاب در تحقق "جهش تولید با مشارکت مردم در بخش تعاونی و لزوم همکاری نظام بانکی با تولید تاکید کرد.

بانک توسعه تعاون در اوج ولایتمداری

بی شک مقام رهبری در نظام جمهوری اسلامی فصل الخطاب است و هر آنچه ایشان سیاستگذاری می‌کنند، باید اجرا شود. اما سیاستگذاری سالانه اداره کشور در قالب نامگذاری سال صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» را برای ۱۴۰۳ نامگذاری کردند. رهبر انقلاب با طرح این سوال که «مشارکت مردم» چه جور حاصل می‌شود گفتند: یکی از وظایف مهم مسوولان این است که زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید را تبیین و زمینه‌ها را آماده کنند. حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از زمینه‌ها را تعاون و ایجاد شرکت‌های تعاونی تولید اعلام کردند و افزودند: در زمینه‌ی مسائل صنعتی، مسائل خانگی، صنایع دستی، مسئله‌ی کشاورزی، مسئله‌ی دامداری؛ در همه‌ی این‌ها مردم میتوانند مشارکت کنند؛ راهش باید به مردم نشان داده و زمینه‌ی مشارکت مردم فراهم بشود. ایشان فرمودند خطاب به دولت فرمودند: اعتبارات بانکی هم به سمت تولید هدایت بشود، که امروز البتّه این‌جور نیست. اعتبارات بانکی و تسهیلات بانکی باید بیشتر به سمت تولید هدایت بشود؛ مسوولان بانکی باید به این توجّه کنند.

نظام بانکی مخاطب رهبری

این جملات رهبر انقلاب همه چیز را برای مسوولان روشن کرد. البته رهبری انقلاب در بیانتشان هیچ دستگاهی را به غیر از نظام بانکی به صورت مستقیم مخاطب قرار ندادند و همین فرمایش رهبری بار مسوولیت بانک‌ها را سنگین می‌کند. اکنون زمان اثبات ولایتمداری در عمل است و هر یک از بانک‌ها که در مسیر رهنمود آیت الله خامنه‌ای گام بردارند، مصداق بارز ولایتمداری است

مشارکت مردم با تعاون

از آنجا که رهبر انقلاب بر مشارکت مردم تاکید کردند و بنا بر فرموده ایشان، تعاون بهترین و اجرایی‌ترین روش برای مشارکت مردم است و البته نظام بانکی را برای این مهم بسیج کردند، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک متولی تعاون، مخاطب اصلی رهبر انقلاب است. خوشبختانه مدیر عامل بانک توسعه تعاون با درک درست از بیانات رهبر انقلاب اعلام کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال ۱۴۰۳ است.

بیشتر بخوانید:


بدنبال جایگاه واقعی تعاون

محمد شیخ حسینی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ فرصتی است تا تعاونگران استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند گفت: تاکید رهبر انقلاب فرصتی است تا تعاونگران جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.

بهترین عملکرد در سال سخت

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید براینکه سال ۱۴۰۲ سال سخت شبکه بانکی بود گفت: تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت‌های درست بانک مرکزی موجب شد بانک‌ها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری‌هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می‌توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحد‌های صف و شعب در این موفقیت‌ها مهم بوده و مدیریت امور استان‌ها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحد‌های شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.

بالاتر از شبکه بانکی

شیخ حسینی با یادآوری اینکه عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بود گفت: در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص‌های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه‌ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. وی با اعلام اینکه بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانک‌های کشور در بهترین وضعیت و شرایط است گفت: NPL یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اینکه از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص‌های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده گفت: بانک توسعه تعاون به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سال‌های قبل را نیز جبران می‌کند.

بار سنگین مسوولیت

اظهارات شیخ حسینی نشان می‌دهد که تسلط کافی نسبت به عملکرد بانک توسعه تعاون در سال گذشته دارد و مهمتر آنکه با درک درست از مطالبات رهبر انقلاب، این مسوولیت را پذیرفته که بایست حمایت جامع و کاملی از تعاونگران داشته باشد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون این واقعیت را پذیرفته که وقتی رهبر انقلاب بر تعاون تاکید می‌کنند، بانک توسعه تعاون نیز در صدر قرار می‌گیرد و این مجموعه بزرگ بانکی باید بیش از پیش نسبت به تعاونی‌ها نگاه مهربانانه داشته باشد. بنابر این تعاونی‌ها همچون سال‌های گذشته که چشم امید به بانک توسعه تعاون داشتند، امسال نیز با توجه به بیانات رهبر انقلاب و درک شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون از مسوولیت خطیری که بر دوش این بانک گذاشته شده، می‌توانند با اطمینان به شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنند تا جهش تولید با مشارکت مردم به همت بانک توسعه تعاون رقم بخورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: