سر خط خبر ها
کد خبر: ۴۱۳۰۶۹
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
0
به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،‌ روز چهارم از ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳، غرفه این سازمان شاهد استقبال قابل توجه فعالین اقتصادی داخلی و خارجی بازدید کننده و حاضر در این رویداد بین المللی کشورمان بود و در عین حال امروز پنج تفاهم‌نامه همکاری سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد گردید.

استقبال سرمایه گذاران و انعقاد ۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری

براین اساس در چهارمین روز بزرگترین رویداد تجاری ایران، غرفه منطقه آزاد انزلی میزبان افزون بر ۳۰ نشست و مذاکره با سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی حاضر در نمایشگاه بود که شامل کشور‌های افغانستان، روسیه، پاکستان، عراق و چین می‌شد.

از سوی دیگر پنج تفاهم نامه همکاری سرمایه گذاری در نخستین منطقه آزاد شمال کشور با بخش خصوصی داخلی توسط معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان به امضاء رسید؛ بنابراین گزارش تفاهم نامه احداث نیروگاه chp تولید برق با ظرفیت ۲۵ مگابایت، و طرح لایروبی دهانه مارینا و مجتمع بندری کاسپین به منظور تسهیل در فرآیند‌های ورود و خروج کشتی‌های تجاری، با دو سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شد.

از سوی دیگر تفاهم نامه‌های احداث مجتمع خدماتی بین راهی و جایگاه سیار عرضه سوخت؛ بهمراه طرح گردشگری باغ پرندگان در این روز توسط معاون اقتصادی سازمان با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشورمان امضاء شد. آخرین تفاهم نامه نیز اختصاص به ساخت واحد تولیدی محصولات بهداشتی داشت.

نکته جالب توجه در خصوص تفاهم نامه‌های منعقده اینکه همه طرح‌های سرمایه گذاری به مرحله تفاهم‌نامه رسیده با سرمایه گذاران، از میان بسته‌های سرمایه گذاری عرضه شده منطقه در نمایشگاه بودند که مورد توجه فعالین اقتصادی قرار گرفته است.

گفتنی است نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه، رییس اتاق بازرگانی ایران و آفریقا، مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت، رییس حوزه فناوری و دانش بنیان وزارت خارجه ایران و رایزنان بازرگانی کشورمان در افغانستان با حضور در غرفه این سازمان با معاون توسعه اقتصادی و مدیران این معاونت، مدیران معاونت بندری و دریای خزر سازمان، و مدیران شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در خصوص گسترش همکاری به رایزنی پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: