کد خبر: ۴۱۳۱۰۷
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
0
معاون وزیر جهاد گفت: نمایشگاه ایران اکسپو، فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی است.

ایران اکسپو فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی

سیدمجتبی خیام‌نکویی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی و تسهیل در روند خدمت‌رسانی در راستای تحقق جهش تولید و رفع موانع پیش روی این شرکت‌ها تاکید کرد و گفت: رؤسای مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تات با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی نسبت به رفع موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، همکاری نزدیک با کشور‌های همسایه و دوست را ضروری دانست و افزود: این امر به‌ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است، بنابراین سازمان تات آمادگی انتقال فناوری‌های محققان به کشور‌های همسایه را دارد.

او بر دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توأم با بهره‌وری تاکید کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از مزارع نوآور بهره‌ور، لازم است مؤسسات، پژوهشگاه‌ها و مراکز ملی و استانی با توجه به شعار سال در پروژه‌هایی که قابلیت مشارکت مردمی دارد، ورود کنند. همچنین با راه‌اندازی دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان‌ها، باید بستری برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دخیل در بخش کشاورزی فراهم شود.

خیام‌نکویی، استفاده از ظرفیت این رویداد (اکسپو) برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور دانش به شرکت‌های آفریقایی حاضر در نمایشگاه را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه منتج به ظهور، بروز و حضور دستاورد‌های تحقیقاتی کشور در حوزه کشاورزی در کشور‌های آفریقایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: