ابدالی با انبوهی از دانش و تجربه سکان مدیریت را بدست گرفت
کد خبر: ۴۱۳۱۳۳
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
با توجه به تاثیرگذاری تحولات مدیریتی، غلامرضا فتحعلی جای خود را به علی ابدالی مدیری با انبوهی از دانش و تجربه داد.

درخشش ستاره‌ای دیگر در آسمان بانک سینا

مدتهاست معاملات نقدی معنا و مفهوم خود را از دست داده و کسی سراغ پول فیزیکی نمی‌رود. عدد‌ها بزرگ شده و برای آنکه کالایی همچون لوازم خانگی یا خودرو را خریداری کنیم، باید حداقل یک چمدان پول ببریم. این مساله باعث شده نقل و انتقال پول در فضای مجازی نقش برجسته‌ای داشته باشد. دیگر لازم نیست مبالغ هنگفتی پول جابجا کنیم تا علاوه بر دردسر جابجایی آن، نگران انواع تهدید‌ها باشیم. یک کارت بانکی به همه چالش‌ها پایان داده و امکان سواستفاده از آن بسیار سخت امکان پذیر است و در اصل چنانچه دارنده کارت بانکی هوشیار باشد، هیچگونه سواستفاده‌ای امکان پذیر نیست.

نقش نظام بانکی

در شرایطی که نقل و انتقالات مالی به فضای مجازی کوچ کرده، نظام بانکی به عنوان متولی این رویکرد جدید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به جرات می‌توان ادعا کرد کمتر نقل و انتقال وجهی بدون نقش آفرینی نظام بانکی محقق می‌شود. شعب بانک‌ها از مراجعه کننده خالی است و مردم کار‌های شعب بانک‌ها را در فضای مجازی و تلفن همراه انجام می‌دهند. مهمتر آنکه کاربر بدون آنکه نیاز به مراجعه باشد، می‌تواند در تمام مدت شبانه روز و در هر گوشه از کشور، فعالیت‌های بانکی را با خیال راحت انجام دهد.

روش‌های جلب مشتری

با توجه به اهمیت کوچ شبکه بانکی به فضای مجازی، هر بانکی که درک درستی از این ظرفیت داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود. اما داشتن درک درست کافی نیست، بلکه باید دایم خلاقیت‌های جدیدی رقم زد و در قالب ارایه خدمات ویژه، روش‌های سهل تری تعریف و ایجاد کرد تا مشتریان با دردسر‌های کمتری فعالیت‌های خود را انجام دهند.

شکر از آمدن و حیف از رفتن

یکی از بانک‌هایی که در گذشته توانسته در عرصه فضای مجازی بخوبی عمل کند، بانک سینا بوده است. این بانک در خدمات رسانی به اندازه‌ای موفق عمل کرده که باعث رشد مشتری، جذب سپرده، افزایش سرمایه و حرکت همپای بانک‌های دیرینه کشور شده است. این رویکرد در دوره مدیریت غلامرضا فتحعلی بسیار چشمگیر بود، اما تحول مدیریتی امری غیر قابل انکار است که در بانک سینا نیز شاهد بودیم. اما حسین دهقان، رییس بنیاد مستضعفان در جلسه رفتن فتحعلی و آمدن ابدالی از خدمات شایسته و ماندگار غلامرضا فتحعلی تقدیر کرد و گفت: بسیاری از دستاورد‌های کنونی بانک سینا مرهون زحمات و تلاش‌های تیم مدیریتی و نیرو‌های توانمند این بانک است. وی افزود: جایگاه بانک سینا در نظام بانکی کشور بیانگر آن است که این بانک می‌تواند به یک بانک نوآور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:


رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بانک سینا باید با اتکا به فناوری روز، استقرار نظام بانکداری جامع و بکارگیری فناوری‌های مالی نوین در راستای کسب موفقیت‌های مطلوب، به بانکی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود گفت: بانک سینا یک بانک جوان است که با تحول در ساختار و عملکرد، می‌تواند گام‌های مؤثرتری در تثبیت جایگاه برند و ثبت اعتبار بیشتر در نظام بانکداری بردارد.

عبور از فضای سنتی

اینکه باید مطابق علم روز گام برداشت، نکته بسیار مهمی است و رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه خدمات بانکداری، در حال گذار از یک فضای سنتی به سمت ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین است گفت: بانک سینا باید با تکیه بر علم «هوش مصنوعی»، فعالیت‌های فیزیکی را به حداقل رسانده و یک بانک نوآور در ارائه خدمات شود.

تعالی با خرد جمعی

بی شک یکی از جدی‌ترین معضلات در هر مجموعه ای، تک روی و خودرای بودن است. ضربه‌های سنگینی که بسیاری از مجموعه‌ها متحمل شده اند، ناشی از بی توجهی به اندیشه‌های همکاران است. اما سرپرست جدید بانک سینا در اولین اظهار نظر گفت: حصول موفقیت در هر مجموعه‌ای، جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی به دست نمی‌آید. علی ابدالی افزود: با مرور توفیقات بانک سینا در دوره‌های گذشته، کار دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تلاش بیشتر، بر حفظ وضعیت فعلی و ارتقای آن به شرایط بهتر کوشا باشیم.

سوابق درخشان مدیر جدید

از آنجا که بانک سینا در مدت کوتاهی پله‌های ترقی را با سرعت چشمگیری طی کرده، رفتن فتحعلی و آمدن ابدالی می‌تواند نگران کننده باشد. اما سوابق درخشان علی ابدالی این نگرانی را برطرف کرده و حتی امید به آینده‌ای روشن‌تر را ترسیم می‌کند. ابدالی دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران دارد و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیات‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرح و برنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است. تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: