May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۳۲۵۹
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
0

بیمه ‌های مسافرتی یکی از ملزومات سفر هستند و با پرداخت خسارت‌ بسیاری از اتفاقات غیرمنتظره، نگرانی‌های سفر را کم می‌کنند. در این مطلب، تمام پوشش‌های بیمه مسافرتی را بیان کرده‌ایم. بهتر است بدانید که شرکت‌های بیمه از‌لحاظ تنوع تعهدات و موارد تحت پوشش متفاوت هستند.

هزینه‌های پزشکی بیمه‌ های مسافرتی

هزینه‌های درمانی، بارزترین مورد پوشش بیمه ‌های مسافرتی است. ابتلا به بیماری و نیاز به خدمات پزشکی ممکن است برای هر فردی پیش آید و وقوع این اتفاقات در سفرهای خارجی دشوار و هزینه‌بردار است؛ در‌واقع متحمل‌شدن هزینه‌هایی خارج از بودجه سفر، تجربه ناخوشایندی را به‌وجود می‌آورد. با در‌ دست‌داشتن بیمه ‌نامه مسافرتی، بسیاری از هزینه‌های درمانی و پزشکی توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

  • هزینه پزشکی و دندان‌پزشکی
  • ارسال داروهای ضروری
  • هزینه ناشی از بستری‌شدن در بیمارستان و مراکز درمانی
  • پرداخت هزینه خدمات پاراکلینیکی ضروری
  • هزینه رفت‌وآمد یک نفر از اعضای درجه‌یک خانواده به‌عنوان همراه درصورت بستری‌شدن بیمه‌گذار

لازم به ذکر است که پوشش درمانی بیمه‌ های مسافرتی فقط موارد ضروری را شامل می‌شود. برای مثال، درخصوص هزینه‌های دندان‌پزشکی، شرکت بیمه فقط هزینه خدماتی همچون رفع دندان‌درد، عفونت شدید دندان، کشیدن و جراحی دندان را پرداخت خواهد کرد و هزینه‌های مربوط به زیبایی دندان و ... را شامل نمی‌شود؛ همچنین، پرداخت هزینه‌های درمان خسارات ناشی از درگیری و نزاع، زایمان در طی سه ماه مانده به موعد زایمان، سقط جنین اختیاری و صدمات ناشی از بلایای طبیعی، از پوشش این نوع بیمه خارج هستند.

پوشش بیمه مسافرتی درخصوص اموال

گم‌شدن یا به‌سرقت‌رفتن برخی متعلقات از‌جمله مدارک شناسایی و پاسپورت، از بدترین تجربیات سفر است و اقامت در کشور مقصد را دشوار و حتی غیرقانونی می‌کند. یکی از پوشش‌های بسیار محبوب بیمه ‌های مسافرتی، مربوط به تأمین هزینه‌های دریافت مجدد این متعلقات است. پوشش مربوط به اموال شامل خسارت گم‌شدن بار تحویلی به هواپیما و ارسال پول نقد درصورت گم‌شدن یا به‌سرقت‌رفتن آن نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که مبلغ پول ارسالی معادل مبلغی است که بیمه‌گذار به‌صورت چک، نقد یا هر روش دیگری به شرکت بیمه‌گر سپرده باشد.

هزینه‌های ناشی از گم‌شدن یا فوت بیمه‌گذار

بیمه‌ های مسافرتی، گستره وسیعی از هزینه‌های غیرمنتظره و مهم سفر را پوشش می‌دهند؛ انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده یکی از این موارد مهم محسوب می‌شود؛ همچنین، درصورت فوت بیمه‌گذار در مدت اعتبار بیمه‌ نامه، شرکت بیمه موظف و متعهد به پیگیری و پرداخت هزینه‌های ناشی از آن است. گفتنی است که این دسته از پوشش‌های بیمه، درصورت فوت یکی از اعضای خانواده بیمه‌گذار، هزینه بازگرداندن اضطراری وی به کشورش را نیز متحمل خواهند شد. این هزینه‌ها به شرح زیر هستند.

  • هزینه رفت‌وآمد اضطراری یکی از اعضای درجه‌یک خانواده بیمه‌شده درصورت فوت او
  • هزینه بازگرداندن جسد بیمه‌گذار به کشورش
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بازگرداندن کودکان درصورت فوت بیمه‌گذار

سایر پوشش‌های بیمه ‌های مسافرتی

موارد دیگری ازجمله پرداخت خسارت‌های ناشی از تأخیر و کنسلی پروازها درصورتی‌که شرکت حمل‌ونقل تأخیر یا لغو پرواز را تأیید کند، در حیطه پوشش‌های بیمه ‌های مسافرتی است. این نوع بیمه برای پیگیری مسائل حقوقی همچون مشاوره، پیگیری پرونده، پرداخت حق‌الوکاله و هزینه‌های مربوط به دادگاه و روند دفاع را نیز پوشش می‌دهد. درخصوص خسارت ناشی از پروازها بهتر است بدانید که بیمه ‌های مسافرتی، خسارت تأخیر پروازهای چارتری و غیرعادی را پرداخت نمی‌کنند و همچنین هرگونه مسائل حقوقی ناشی از مشارکت یا مباشرت در اعمال مجرمانه و صدمات ناشی از این اعمال، در زمره پوشش‌های بیمه‌های مسافرتی قرار نمی‌گیرد.

مدت اعتبار بیمه مسافرتی

برای بهره‌مندی از مزایای بیمه ‌های مسافرتی باید بیمه ‌نامه شما معتبر باشد. به‌طورمعمول، بیمه ‌های مسافرتی حداکثر به مدت 92 روز متوالی پس از ثبت مهر خروج روی گذرنامه مسافر، اعتبار دارند؛ یعنی اگر پس از 92 روز به کشور بازنگردید، شرکت بیمه مسئولیتی در قبال هیچ‌کدام از هزینه‌های شما نخواهد داشت؛ همچنین، پس از صدور بیمه ‌نامه مسافرتی، فقط تا مدت مشخصی فرصت دارید که از کشور خارج شوید؛ اگرچه قوانین و شرایط شرکت‌های بیمه متفاوت است؛ اما به‌طورمعمول برای استفاده از خدمات یک بیمه‌ نامه، بیمه‌گذار تا 6 ماه بعد از صدور آن باید از کشور خارج شود؛ در‌ غیر این ‌صورت، قرارداد مذکور اعتبار خود را از دست می‌دهد.

نرخ بیمه ‌های مسافرتی

بیمه ‌های مسافرتی براساس فاکتورهای مختلفی ازجمله سن مسافر، مدت سفر، مقصد و سقف تعهدات و پوشش‌ها، قیمت‌گذاری می‌شوند و به‌طورمعمول قیمت بیمه نامه مسافرتی از شرکت به شرکتی دیگر متفاوت است.

سن مسافر: هرچه سن مسافر بیشتر باشد، باید مبلغ بیشتری بابت بیمه پرداخت کند. گروه‌های سنی تعریف‌شده شرکت‌های بیمه عبارت‌اند از: تا 12 سال - 13 تا 65 - 66 تا 70 - 71 تا 75 - 76 تا 80 - 81 تا 85 و 86 تا 100 سال.

مدت سفر: مدت‌زمان سفر نیز بر نرخ بیمه‌ های مسافرتی تأثیر می‌گذارد و البته این عامل در مدت‌زمان بیمه نیز مؤثر است. به‌طورکلی، بازه‌های زمانی تعریف‌شده برای تعیین نرخ و مدت اعتبار بیمه عبارت‌اند از: 1 تا 7 روز - 7 تا 15– 15 تا 23– 23 تا 31 – 31 تا 45- 45 تا 62 -62 تا 92 روز و همچنین بیمه‌های شش‌ماهه و یک‌ساله.

مقصد: محدودیتی بابت مقصد سفر وجود ندارد و در‌مجموع برای سفر به هر کشور خارجی می‌توان یکی از انواع بیمه‌ های مسافرتی را خریداری کرد؛ اما نرخ بیمه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرخ انواع بیمه‌ها برای هر کشور، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

صدور بیمه ‌های مسافرتی در آژانس مسافرتی فلای تودی

بیمه ‌های مسافرتی، گستره وسیعی از هزینه‌های ناشی از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در سفر از قبیل هزینه‌های درمانی، هزینه‌های ناشی از فوت بیمه‌شده یا اقوام وی، خسارات ناشی از تأخیر یا لغو پروازها و هزینه گم‌شدن مدارک و سایر متعلقات مسافران را پوشش می‌دهد. آژانس مسافرتی فلای تودی، در کنار ارائه خدمات سفر ازجمله رزرو هتل و اقامتگاه و خرید بلیط قطار و هواپیما، امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی را نیز برای هم‌وطنان فراهم کرده است. صدور انواع بیمه‌ های مسافرتی در سایت فلای تودی، با بیشترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: