May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۳۲۶۰
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
0
بیمه عمر؛ یکی از پرطرفدار‌ترین نوع بیمه در سراسرجهان است و افراد زیادی ترجیح می‌دهند که خود و اعضای خانواده را از مزایای این نوع بیمه بهره‌مند کنند.

تضمین زندگی با بیمه دی

بیمه عمر نوعی از بیمه است که براساس یک قرارداد بین شرکت بیمه و بیمه‌گذار منعقد می‌شود. شرکت بیمه موظف است با دریافت حق‌بیمه در صورت وقوع حادثه برای فرد، مبلغ معینی را به ذی‌نفعان وی پرداخت کند. در واقع بیمه عمر برای حمایت مالی و تامین آرامش خاطر افراد طراحی شده‌ است. با وجود اینکه بیمه عمر به‌عنوان یک محصول ساده معرفی می‌شود؛ اما انواع مختلفی از آن وجود دارد که هرکدام ویژگی و پوشش‌های خاص خود را دارند. انتخاب نوع مناسب بیمه عمر به شرایط فرد بستگی دارد. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه عمر انفرادی و مشترک، بیمه عمر گروهی، بیمه مستمری و بیمه‌ بازنشستگی برخی از انواع رایج بیمه‌های عمر هستند.

 

مزایای بیمه عمر

ارزشمند‌ترین مزیت بیمه عمر حفاظت از خانواده و ایجاد آرامش و اطمینان است. همه ما در زندگی با مسائل و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است مرگ ناگهانی، یکی از آن‌ها باشد. در این شرایط دشوار داشتن بیمه عمر برای حفظ امنیت مالی و روانی خانواده اهمیت بسیاری دارد. بیمه عمر مزایای بسیاری دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. البته این را در نظر بگیرید که مزایای بیمه عمر از یک شرکت نسبت به شرکتی دیگر تا حدی متفاوت است و اینگونه نیست که همه‌ی شرکت‌ها بیمه یکسانی داشته باشند.

 

پوشش‌های مختلف بیماری، هزینه پزشکی، نقص عضو و از کارافتادگی

غالباً بیمه عمر پوشش‌های گسترده‌ای برای بیماری‌ها، هزینه‌های پزشکی، نقص عضو و از کارافتادگی ارائه می‌دهد. این پوشش‌ها به بیمه‌گذار اطمینان می‌دهند که در مواجهه با مشکلات مربوط به سلامتی، توانایی تامین هزینه‌های لازم را خواهند داشت.

 

بیمه‌نامه عمر و مستمری بیمه دی

پوشش اصلی بیمه‌نامه عمر و مستمری، "پوشش فوت به هر علت" است که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت، علاوه بر اندوخته بیمه‌نامه سرمایه این پوشش به استفاده‌کنندگان مشخص شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. سقف این پوشش مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صدور است.

 

پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر و مستمری دی: در بیمه‌نامه عمر و مستمری، علاوه بر پوشش اصلی، شرکت بیمه دی اقدام به ارائه پوشش‌های بیمه‌ای دیگری نیز نموده است که در صورت درخواست بیمه‌گذار، پس از بررسی شرایط توسط بیمه‌گر قابل ارائه هستند.

 

پوشش فوت ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه‌شده بر اثر حادثه فوت نماید، بیمه‌گر علاوه بر پرداخت سرمایه فوت به هر علت و اندوخته بیمه‌نامه، مبلغ سرمایه فوت حادثی را نیز پرداخت می‌نماید. سرمایه این پوشش 2،1 و یا 3برابر پوشش فوت به هرعلت است.

 

پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه

منظور از نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم (کلی یا جزیی) قطع، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن است که به علت حادثه تحت پوشش بیمه‌‌نامه به وجود آید و حداکثر تا دو سال بعد از وقوع حادثه، بروز نماید و وضعیت دائم و قطعی داشته باشد. تعیین از کارافتادگی کامل و دائم براساس ضوابط  آیین نامه 84 شورای عالی بیمه است. در صورتی که بیمه‌شده در طول مدت قرارداد، بر اثر حادثه دچار نقص عضو و از کار افتادگی دائم شود، بیمه‌گر با توجه به درصد نقص عضو و از کار افتادگی و مطابق با شرایط مندرج در بیمه‌نامه، مبلغی را به عنوان سرمایه نقص عضو پرداخت می‌نماید.

حداکثر سرمایه قابل ارائه برای این پوشش  100درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه است.

  

هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه‌شده به علت وقوع حادثه، دچار آسیب و صدمه بدنی شده و به بیمارستان مراجعه نماید، بیمه‌گر هزینه‌های بیمارستانی وی را پرداخت خواهد نمود. سرمایه این پوشش 5 یا 10 درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه است.

 

پوشش بیماری‌های خاص

این پوشش در دو طرح 5 بیماری و 21 بیماری ارائه می گردد، سقف سرمایه پوشش بیماری‌های خاص برای هر دو طرح برابر 30درصد، 50درصد یا 100درصد سرمایه فوت به هر علت است.

 

طرح 5 بیماری: بیماری‌های تحت پوشش این طرح عبارت است از هرگونه عارضه جسمی و یا اختلال در اعمال طبیعی اعضا و جهاز مختلف بدن که منجر به بروز سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن بر طبق تشخیص پزشک معتمد شرکت باشد.

 

طرح 21 بیماری بیمه دی: این طرح علاوه بر بیماری‌های تحت پوشش در طرح 5 بیماری شامل بیماری‌های زیر نیز است:

 

باز کردن تنگی‌های عروق کرونر توسط بالن، قرار دادن‌ فنر‌ در عروق‌کرونر، جراحی دریچه‌های‌ قلب، قراردادن پیس میکر، بیماری‌های اختلال عصبی‌حرکتی، نابینایی کامل، ناشنوایی کامل، پارکینسون، آلزایمر و دمانس، نارسایی حاد کلیوی/دیالیز، ام‌اس، کما، مننژیت، هپاتیت بی، هپاتیت سی و اچ آی وی.

 

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کارافتادگی کامل و دائم بیمه گذار

براساس این پوشش چنانچه دارنده پوشش در خلال مدت بیمه نامه از کارافتاده دائم و کامل ناشي از حادثه یا بيماري گردد، بیمه گذار از ابتداي سال بیمه ای جدید از پرداخت حق بیمه معاف بوده و علاوه بر تداوم پوشش های بیمه ای، اندوخته بیمه نامه طبق روال قبل شکل خواهد گرفت. امکان ارائه این پوشش در بیمه نامه بصورت همزمان براي بيمه گذار و بیمه شده اصلي وجود ندارد و تنها یکی از آنها درصورت احراز شرایط امکان برخورداري از این پوشش ها را دارد. این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه شده/ بیمه گذار قابل ارائه است.

 

بیشتر بخوانید: تقدیر معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه از بیمه دی

 

پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه بر اثر فوت بیمه‌گذار

این پوشش براساس درخواست بیمه‌گذار و تایید بیمه‌گر می‌تواند به بیمه‌گذار یا بیمه‌شده اصلی تعلق بگیرد. امکان ارائه پوشش برای بیمه‌گذار و بیمه‌شده همزمان و باهم وجود ندارد.

در این پوشش، در صورت وقوع فوت، بیمه‌گذار از شروع سال بیمه‌ای بعدی، از پرداخت حق‌بیمه معاف شده و شرکت بیمه‌دی حق‌بیمه‌های بیمه‌نامه را پرداخت خواهد نمود بدون این‌که تغییری در شرایط بیمه‌نامه ایجاد شود.

این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه گذار قابل ارائه است.

 

پوشش پرداخت مستمری در صورت از کارافتادگی دائم و کامل بیمه گذار

براساس این پوشش چنانچه بیمه گذار /بیمه شده در خلال مدت بیمه نامه بر اثر حادثه و یا بیماری از کارافتاده دائم و کامل گردد، بیمه گذار از ابتدای سال بیمه ای جدید به میزان 1 ، 2 و یا 3 برابر (به انتخاب بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه) آخرین حق بیمه پرداختی سال بیمه ای که در آن دچار ازکارافتادگی شده است، مستمری دریافت خواهد کرد مشروط بر این که پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کارافتادگی کامل و دائم اخذ شده باشد.

توجه: این پوشش تا سن ۶۰ سالگی (بیمه گذار یا بیمه شده اصلی) براساس درخواست بیمه گذار ارائه می گردد. درصورت معافیت از پرداخت حق بیمه ناشی از ازکارافتادگی بیمه گذار / بیمه شده ، بیمه گذار تا سن ۶۰ سالگی یا پایان مدت بیمه نامه (هر کدام زودتر باشد) ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداختی به بیمه گر را به عنوان مستمری دریافت می نماید. این پوشش از ۱۸ تا ۶۰ سالگی بیمه شده / بیمه گذار قابل ارائه است.

 

بدون شک بیمه دی یکی از بهترین خدمات در زمینه بیمه عمر و مستمری خانواده را عرضه می‌کند که همین امر باعث شده تا مشتریان زیادی از این خدمات بهره ببرند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: