احمدی پنجکی از بار سومدیریتها و گرانی ها بر دوش کارگران و بازنشستگان خبرداد
کد خبر: ۳۸۱۴۲۲
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و گرانی لجام گسیخته گفت: در حالی که افزایش قیمت‌ها رشد چشمگیری دارد و باعث فشار به اقشار کم درآمد به ویژه کارگران و بازنشستگان شده، هیچ اقدامی برای مدیریت آن صورت نمی گیرد.
ضرورت افزایش چندین بار حقوق برای تحمل چندین بار گرانی
پرویز احمدی پنجکی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان هیچ نقشی در گرانی و تورم ندارند گفت: با کمال تاسف تاوان تمام سوءمدیریت های ناشی از بحران اقتصادی و گرانی ها را کارگران و بازنشستگان می پردازند.

وی با اعلام اینکه افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان عدد قابل توجهی بوده است گفت: درحالی آقایان برای حداقل بگیران 57 درصد و برای سایر سطوح ۳۸ درصد افزایش حقوق را در نظر گرفته اند که قیمت ها ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته و این افزایش را بی خاصیت کرده است.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه افزایش ۵۷ درصدی هرگز پاسخگوی تورم و گرانی موجود نیست گفت: اگر دولت ابتدا قیمت ها را کنترل می کرد و سپس حقوق و دستمزد ۵۷ درصد افزایش می یافت، می توانستیم امیدوار باشیم که سفره کارگران مقداری پررنگ شود، اما در شرایط کنونی، زندگی برای کارگران و بازنشستگان سخت و غیرقابل تحمل شده است.
 
بیشتر بدانید:چوب دولت لای چرخ زندگی و معیشت بازنشستگان

وی با انتقاد شدید از نبود درک چالشها و مشکلات در رده های بالای مدیریتی گفت: مدیری که 30 میلیون تومان حقوق می گیرد و مزایای جانبی بر این درآمد می افزاید، هرگز نمی تواند سفره خالی و معیشت کارگری را درک کند که پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

احمدی پنجکی افزایش ۵۷ درصدی حقوق را در این شرایط وحشتناک تورم و گرانی را به تو دهنی تشبیه کرد و گفت: در شرایطی که روغن ۹۰ هزار تومانی ۴۵۰ هزار تومان شده و تخم مرغ به شانه ای ۱۰۰ هزار تومان رسیده، اگر یک کارگر بخواهد یک وعده نان و تخم مرغ برای خود و خانواده اش بپزد، می بایست حقوق یک روز خود را بابت یک وعده غذایی هزینه کند و معلوم نیست برای سایر مخارج زندگی از جمله پوشاک، اجاره مسکن، آموزش، تفریح و دیگر گزینه‌های سبد کالا باید از کجا پول بیاورد.

وی با اعلام اینکه در قانون تامین اجتماعی ذکر شده که می بایست افزایش حقوق بر اساس هزینه های زندگی تعیین شود گفت: این میزان افزایش حقوق به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با اعلام اینکه فشار گرانی و تورم کمر بازنشستگان و کارگران را زیر بار هزینه زندگی خم کرده است گفت: حقوق ۶ میلیون تومان هرگز پاسخگوی این هزینه‌ها نیست.

وی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان سالهاست در زیر خط فقر دست و پا می‌زنند گفت برای آن که یک کارگر یا بازنشسته بتواند خط فقر را تحمل کند، باید چندین جا مشغول کار باشد، بنابراین زندگی بسیار تاسف آوری دارد.احمدی پنجکی با اعلام اینکه قیمت ها در طول سال بارها افزایش پیدا می‌کند گفت: وقتی دولت نمی تواند قیمت ها را کنترل کند و در طول سال بارها شاهد افزایش قیمت ها هستیم، باید حقوق نیز در طول سال چندین بار افزایش پیدا کند تا با این حقوق، بتوانیم پاسخگویی سوءمدیریت و ناتوانی دولت در مدیریت بازار باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: