April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهدی کاظمیان از ۸۰ برنامه ریزی متنوع برای ایام نوروز خبرداد
کد خبر: ۴۱۱۴۴۷
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
سخنگوی منطقه آزاد انزلی از ۸۰ برنامه ریزی متنوع برای رفاه گردشگران ایام نوروزی خبر داد.

فرش قرمز منطقه آزاد انزلی پیش پای گردشگران نوروزی

عجیب است. شمال جذابیت سوال برانگیزی برای مردم دارد. کافی است تعطیلاتی رقم بخورد تا مردم از هر گوشه کشور به سوی شهر‌های شمالی هجوم بیاورند. هیچ چیز حتی سرما حتی بارش برف نمی‌تواند جذابیت را از شمال بگیرد. جاده‌های منتهی به شهر‌های شمالی دیگر کشش ندارد و با وجود توسعه جاده ها، مردم مسیر سه ساعته را ۱۲ ساعت طی می‌کنند تا به شمال برسند. سکونت گاه‌های رسمی دیگر پاسخگو نیست و اهالی شهر‌ها و روستا‌ها در اقدامی سوال برانگیز، گوشه‌ای از محل سکونت شان را به گردشگران اجاره می‌دهند. حتی بیقوله‌ها نیز اجاره داده می‌شود. آن‌هایی هم که توان پرداخت اجاره‌های سنگین را ندارند، چادری خریده اند و بدون توجه به گرما و سرما، در گوشه خیابانی شب را به صبح می‌رسانند.

مسوولیت سنگین

در شرایطی که شاهد هجوم گردشگران ایران به شهر‌های شمالی کشور هستیم، مسوولیت مسوولان بیش از پیش است. مسوولان استان‌های شمالی کشور باید اندیشمند باشند، برنامه ریزی کنند و تسهیلات لازم را برای گردشگران فراهم آورند. اما گردشگری در شمال کشور متولی خاصی ندارد، بلکه این مهم در بین تمامی ساکنان شهر‌های شمالی تقسیم شده است. از تامین محل سکونت تا آذوقه و سوغات با جدیت در دستور کار قرار دارد. با وجود این هجوم مستمر، هیچ کمبودی نیست. حتی نانوایی‌ها همچون گذشته نان مردم بومی را می‌پزند و نان مسافران را نیز تامین می‌کنند.

توجه به استقبال مردم

از هنگامی که منطقه آزاد انزلی مجوز گرفت، تحولات گسترده‌ای رقم خورد. میزان مراجعه کنندگان به اندازه‌ای افزایش یافته که گویا منطقه آزاد انزلی متولی گردشگری شمال کشور شده است. مدیریت منطقه آزاد انزلی نیز احساس مسوولیت می‌کند و همزمان با اوج پیک گردشگری در ایامی خاص، برنامه ریزی‌های جالب توجهی انجام داده و حتی گسترش زیرساخت‌ها را با جدیت در دستور کار قرار داده است. در این رابطه سخنگوی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۳ فاز تجارت و گردشگری منطقه شاهد حضور ۷۹۰ هزار مسافر بود گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۷۰۰ هزار نفر بود که بیانگر رشد ۱۲ درصدی ورود مسافران به نخستین منطقه آزاد شمال کشور است.

برنام ریزی برای خدمت رسانی

بدترین چالشی که همواره با آن دست به گریبان بوده ایم، فرصت سوزی است. در اقتصاد مبحث جالب توجهی وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد و در صورت بی توجهی یا نادیده گرفتن شرایط، معضل فرصت سوزی اتفاق می‌افتد. اما منطقه آزاد انزلی اجازه فرصت سوزی نداده و مهدی کاظمیان با اشاره به عبور مجموع گردشگران ورودی به روستا‌های پنج گانه، بوستان‌ها و مراکز اقامتی-تفریحی و فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی از ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر گفت: با دستور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی جلسات کاری ستاد از ابتدای زمستان سال گذشته با حضور نهاد‌های درون و برون سازمانی آغاز شد که زمینه هماهنگی بیش از پیش خدمات رسانی بهینه به گردشگران ورودی نخستین منطقه آزاد شمال کشور را مهیا کرد. وی از تعریف ده‌ها برنامه کاری سخت افزاری و تمهیدات نرم افزاری در دوماه گذشته خبر داد و گفت: این برنامه ریزی‌ها برای ارتقای کمی و کیفی امکانات و خدمات قابل ارائه به مسافران در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

سایه منطقه آزاد انزلی بر سر تمامی مناطق آزاد کشور

از ایجاد تا ترمیم و بازسازی

سخنگوی منطقه آزاد انزلی از ۸۰ برنامه کاری خبر داد و گفت: آماده سازی محیطی، مکانی و امکاناتی محدوده فاز تجارت و گردشگری؛ ترمیم، بازسازی و بهسازی روشنایی، مبلمان شهری، آلاچیق و زیرساخت‌های گردشگری؛ گسترش فضا‌های پارکینگ بهمراه گشایش سومین درب ورودی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی صورت گرفت. وی از ایجاد مجتمع گردشگری جدید خبر داد و گفت: این مجتمع ۱۷ واحد اقامتی مدرن دارد که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مدار خدمات رسانی به گردشگران قرار گرفت و بخش دیگری از حلقه‌های زیرساختی برای ارائه خدمات و امکانات، با استاندارد‌های بین المللی در این منطقه تکمیل شده است.

جذابیت آفرینی

بسیاری از مردمی که با تحمل سختی راه، به یک منطقه گردشگری می‌روند، برنامه ریزی خاصی ندارند، به همین دلیل در بسیاری از مورد سفر‌ها به سکونت در اتاق‌ها تبدیل می‌شود، در حالی که می‌توان جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران تعریف کرد که منطقه آزاد انزلی جشنواره بهار در بهار را تعریف کرده است. مهدی کاظمیان با اعلام اینکه جشنواره بهار در بهار در برگیرنده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشور و صنایع دستی هنرمندان منطقه است گفت: برگزاری کنسرت موسیقی پاپ و اجرای موسیقی فولکلور سنتی و گیلانی؛ برپایی برنامه‌های شاد برای کودکان و خانواده‌ها در قالب جنگ شادی با حضور هنرمندان و تولید و پخش برنامه تلویزیونی هشتک باران با همکاری شبکه استانی گیلان از جمله برنامه‌های جشنواره بهار در بهار بوده است.

توجه به بهار قران

امسال ماه رمضان با ایام نوروز همزمان شده که منطقه آزاد انزلی برای این مهم نیز برنامه داشت به نوعی که کاظمیان از برنامه ریزی منطقه آزاد انزلی برای نکوداشت این ایام و آشنایی گردشگران با شعائر ماه رمضان در قالب جشنواره بهار در بهار خبرداد و گفت: برپایی موکب افطاری؛ فعالیت ایستگاه زیست عفیفانه؛ محفل تلاوت قرآن کریم به صورت روزانه در نمازخانه فاز تجارت و گردشگری؛ وجود غرفه‌های فرهنگی عرضه محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کنار دیگر رویداد‌های فرهنگی، هنری و مذهبی از مهمترین برنامه‌های ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی برای گذراندن ایامی خاطره انگیز و رمضانی در نوروز ۱۴۰۳ بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: