کد خبر: ۴۱۳۳۲۵
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
0
مشاور معاون وزیر صمت در امور عراق گفت: واردات ایران از عراق نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ میلیون دلار حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.‌‌

افزایش ۱۸۰ درصدی واردات ایران از عراق‌

فرزاد پیلتن مشاور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در امور عراق گفت: کشور عراق دومین و مهترین بازار صادراتی جمهوری اسلامی ایران است در واقع ما با این کشور بر روی کالا‌های ساخته شده در این کشور تجارت داریم.

او بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران سومین رتبه تأمین کننده بازار عراق را دارا است به طوری که هدف ما توازون صادراتی میان دو کشور است به طوری که کالا‌هایی که در عراق تولید می‌شود وارد کشورمان شود.

پیلتن اضافه کرد: در سال گذشته از رشد ۱۸۰درصد واردات از عراق را به کشور شاهد بودیم که به بالای ۵۰۰ میلیون دلار صادرات از این کشور بوده است.

پیلتن گفت: مشکل کیفیت، قیمت و حمل یک طرفه کالا از جمله موانع صادرات به عراق است. عراق مهمترین بازار تجارت خارجی ایران است. ایران بعد از چین و ترکیه سومین تامین کننده کالای عراق است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: