کد خبر: ۴۱۳۳۴۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
0
فرشیدی گفت:آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مامایی/ آموزش غربالگری تشخیص زودرس ناباروری

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم آیین نکوداشت روز جهانی ماما گفت: ارائه مراقبت‌های حضوری و غیر حضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی با مادران باردار توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

فرشیدی افزود: ترغیب مادران به احیای شیر مادر به بانک‌های شیر در بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و در این خصوص ماما‌ها نقش پررنگی دارند. مراقبت از کودکان سالم و مراقبت از تکامل کودکان از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: آموزش پیشگیری از رفتار‌های مخاطره آمیز و غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های سینه و سرویکس همچنین بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت و به خصوص ماما‌ها است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آموزش هنگام ازدواح، مشاوره‌های فرزندآوری همچنین آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.

وی افزود: نقش ماما‌ها حفظ و ارتقای سلامت خانواده است. خدمات بارداری و غیر بارداری مامایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است همچنین ماما نقش بی بدیلی در سلامت دختران و زنان و ارتقای سلامت مادران خواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در حوزه بهداشت بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند. در پزشکی خانواده موضوع سلامت خانواده مهم است.

وی گفت: به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده باید توجه ویژه‌ای کرد که در این خصوص ماما‌ها نقش مهمی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

خبرنگار: حمید جنیدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: