May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۶۱۱
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
0
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته بیش از ۹۱ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان مربوط بوده است.

رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان

بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در نشئت خبری گفت:خوشبختانه منافع اقتصادی حاصل از عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای کشور ارمنستان در مقایسه با سایر کشور‌های عضو اتحادیه قابل توجه بوده و سهم تجارت این کشور با اعضا اوراسیا، طی سال‌های گذشته پس از شکل‌گیری این اتحادیه معادل ۷ واحد درصد رشد داشته است.

او افزود: رویکرد کشورمان نسبت به ارمنستان از یک کشور متفاوت است دروازه ورود به اوراسیا و اروپای دریایی، تبدیل ارمنستان به هاب تجاری ایران در قفقاز جنوبی، تقویت چندجانبه‌گرایی با محوریت ایران و ارمنستان و مشارکت جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه، تقویت اقتصاد مرزنشینی و حمایت از سهولت دسترسی ارمنستان به بنادر و مرز‌های ساحلی ایران از جمله دریای خزر از جمله این پیشنهادات است.

عشقی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۹۱ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان صورت گرفت. همچنین پروژه‌های دیگری نیز در زمینه برق، نفت، گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب در این کشور به اجرایی شده است.

او بیان کرد:، اما با وجود این موارد، دسترسی به بازار مصرف حدود ۹ میلیارد دلاری ارمنستان، محصور بودن در خشکی و نیاز به توسعه روابط با کشور‌های منطقه، سهم نسبتاً بالای ایران در واردات ارمنستان، زمینه‌های صادرات مجدد محصولات ایران به طرف‌های ثالث اوراسیا و اروپا و بهره‌برداری از مناطق آزاد تجاری برای تولید و سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند اهمیت توسعه مراودات با این کشور را نشان دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: