May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت فلزات متاثر از قیمت های جهانی و نرخ ارز؛
کد خبر: ۳۱۸۰۴۱
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
0
در حال حاضر مهمترین فاکتوری که بر روی قیمت فلزات اثر می گذارد نرخ های جهانی و نوسانات ارز است.

پول‌نیوز - در حال حاضر مهمترین فاکتوری که بر روی قیمت فلزات اثر می گذارد نرخ های جهانی و نوسانات ارز است.


به گزارش پول نیوز، علی اصغر بهرامی، مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید ضمن بیان این مطلب گفت: کشمکش های تجاری میان آمریکا و چین امید به افزایش قیمت را در بازارهای جهانی از بین برده و روند فعلی در بازار فلزات با ثبات و یا کاهشی است.


صلح چین و آمریکا به نفع فلزی ها / زمستان دشمن افزایش قیمت هاست


وی ادامه داد: یکی از فاکتورهای موثر در قیمت فلزات در بازار داخلی، نرخ ارز نیمایی است. اگر خوش بینانه نگاه کرده و قیمت ارز را با ثبات فرض کنیم، در ماه های آینده نباید در انتظار افزایشی در قیمت فلزات باشیم.


بهرامی عقیده دارد فاکتور سوم هم بر روند قیمتی فلزات اثر گذار است. وی سومین فاکتور را بحث رونق و رکود بازار می داند و با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان و رکود در ساخت و ساز، قیمت فلزات شاید روند کاهشی نیز در پیش بگیرد.


این کارشناس حوزه فلزات در بازار سرمایه اظهار داشت: اگر از لحاظ سیاسی در روابط بین المللی ثبات داشته باشیم، نرخ ارز فراتر از ۱۲ هزار تومان پیش نرود و روند کنونی میان آمریکا و چین ادامه یابد، بازار این محصولات با ثبات نسبی همراه خواهد بود.


مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در ادامه گفت: اگر صلح تجاری میان آمریکا و چین برقرار شود ، زمینه های رشد محصولات فلزی نیز هموار خواهد شد و با افزایش قیمت ها رو به رو خواهیم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: