April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازی کارتی بر سر بنزین با کدامین هدف:
کد خبر: ۳۱۸۲۳۰
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
0
از ابتدای سال 98 بحث و حدیث در مورد بنزین، افزایش قیمت و سهمیه بندی آن داغ داغ بوده است و این حرارت و داغی تا همین امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، مصرف بالای بنزین در کشور و به قول وزارتی ها ارزان فروشی این سوخت فسیلی باعث شده است تا کشور مجبور به واردات هزاران لیتر بنزین برای تامین نیاز خودروهای تک سرنشین داخلی شود.
فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و مصاحبه های گاه و بیگاه مدیران و مسوولان نفتی و دولتی در همه این سال ها باعث نشد تا از حجم مصرف بنزین کاسته شود و البته افزایش قیمت این سوخت نیز کاهش چشمگیری را به دنبال نداشت.
در ابتدای سال 98 بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که بنزین امسال گران نمی شود و البته زنگنه وزیر نفت نیز در مصاحبه ایی سرپایی با خبرنگاران ضمنی از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین خبر داد.
از ابتدای سال 98 نیز طرح های گوناگونی برای بنزین مطرح می شد که تنها تنش های اقتصادی در کشور را افزایش داد اما؛ هیچ بحث قانونی برای تغییرات قوانین در مورد قیمت و سهمیه این ماده گران قیمت تا امروز مطرح نشده است به جز ضرورت استفاده از کارت سوخت و بازگشت مجد این کارت های هوشمند به جیب رانندگان ایرانی.
در روزهای گذشته اعمال محدودیت برای سوخت گیری با کارت جایگاه داران به 30 لیتر و تغییر مجدد آن به حداکثر 20 لیتر را می توان نشا نهایی برای یک تغییر بزرگ دانست یعنی سهمیه بندی به سبک گذشته.
البته اینکه در سبک جدید خبری از بنزین آزاد و قیمت های نجومی لیتری 5000 تا 8000 تومان نیز وجود دارد همچنان مجهول است و باید صبر کنیم و ببینیم تصمیم دولت و مجلس در این مورد چه خواهد شد.
اما همه این پرسش ها باعث شد تا زنگنه با سوالات بی شمار خبرنگاران رو به رو شود
وزیر نفت: احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد
بیژن زنگنه وزیر نفت در مورد دلتیل کاهش سهمیه بنزین دریافتی از کارت جایگاه داران گفت: قرار بر این بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش یابد تا مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند، چرا که کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری نیست و تنها باید زمانی مورد استفاده قرار گیرد که مشکلی برای کارت سوخت شخصی افراد به وجود آمده باشد.
وی در مورد تکرار کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه داران نیز گفته است که امکان دارد میزان سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش یابد، لذا لازم است تا تمام خودروها از کارت سوخت شخصی خودشان استفاده کنند.
آقای وزیر در مورد تغییر قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی گفته است که هیچ چیز بعید نیست!
صحبت های امروز زنگنه خبر از یک تغییر بزرگ در قیمت و سهمیه بنزین تعلق گرفته به هر خودرو دارد اما؛ زمان آن هنوز معلوم نیست و بر اساس شنیده های ما، مجوز این تغیررات نیز گرفته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: