May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش هزینه ها به دست حسابرس؛
کد خبر: ۳۲۲۰۳۱
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
0
پول نیوز - گزارش حسابرسی شده آخرین عملکرد مالی «دکیمی» نسبت به حسابرسی نشده اندکی متفاوت بوده و سودآوری شرکت دستخوش تغییر شده است.

«دکیمی» به سود 273 ريالی رضایت داد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «صنعتی کیمیدارو» به صورت حسابرسی شده در ۶ ماهه نخست سال 98 به ازای هر سهم۲۷۳ ریال سود داد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۸۳ درصدی را داشته است.

مجموعه درآمدهای عملیاتی این شرکت پذیرفته شده در بورس تهران در نیمه اول سال جاری معادل با ۷۶4 میلیارد ریال بود؛ درحالی که همین درآمدها در مدت مشابه سال 97 برابر با ۴۹۷ میلیارد ریال بود.

علت اصلی افزایش درآمدهای عملیاتی «دکیمی» افزایش نرخ فروش بود اما؛ تعداد فروش محصولات 14 درصد افت نشان می دهد. این شرکت داروساز برآورد کرده در 6 ماهه دوم سال به درآمد 755 میلیارد ريالی دست یابد و جمع مبلغ فروش خود را به رقم 1520 میلیارد ريال نزدیک کند که از درآمد فروش کل سال 97 حدود 14 درصد بیشتر است. شرکت در نظر دارد با ورود به تولید محصولات جدید و با کیفیت بهتر و همچنین با حذف هزینه های زائد خطوط تولید نسبت به ارتقاء سطح کیفی تولید اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

«دعبید» سهم بیشتر می خواهد

«دکوثر» 162 ريال سود ساخته است

مانده تسهیلات کوتاه مدت «دکیمی» حدود 288 میلیارد ريال است که در صورت عدم اجرای تعهدات شرکت های پخش در پرداخت دیون خود، احتمال دریافت مجدد تسهیلات وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این شرکت به‌دنبال بازسازی و نوسازی خطوط تولید خود است تا از بار بهای تمام شده بکاهد و به حاشیه سود بالاتر دست یابد. در حال حاضر حاشیه سود «دکیمی» 41 درصد است که رقم مطلوبی ارزیابی می شود.

باید توجه داشت که گزارش حسابرسی شده دوره 6 ماهه اول سال 98 نسبت به گزارش حسابرسی نشده اندکی تغییر دارد و حسابرسان با افزودن به رقم هزینه های فروش، عمومی و اداری، موجب شدند تا سود خالص از 161 میلیارد ريال در گزارش حسابرسی نشده به 157 میلیارد ريال تقلیل یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: