May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر صنعت در مراسم رکورد تولید ایران‌ترانسفوی ری؛
کد خبر: ۳۲۲۸۲۹
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
0
پول نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت کشور حمایت از تولید داخل است، گفت: امسال مهم‌ترین راهبردی که دولت آن را پیگیری کرد، نهضت ساخت داخل است و حفظ وضع موجود تولید در واحد‌های تولیدی پس از بازسازی ظرفیت‌ها، اولویت دولت است.

 

به گزارش پول نیوز، رضا رحمانی در مراسم رکورد تولید ایران‌ترانسفوي ری و راه‌اندازی بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش ترانسفورماتور ری بیان کرد: دولت سعی می‌کند تسهیل‌کننده همه امور تولید در کشور باشد، هر چند معنی آن این نیست که همه درخواست‌ها محقق شود بنابراین دولت همه امکاناتی که دارد مثل صندوق توسعه و بانک‌ها و ستاد تسهیل از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه واحد‌هایی که به مشکل می‌خورند، دولت پیگیر حل مشکل آن‌ها خواهد بود گفت: دولت اختیاراتی دارد که تلاش می‌کند از بخش خصوصی و تولیدکننده حمایت کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حمایت دولت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی گفت: حمایت دولت از تولیدکننده بخش خصوصی امری بدیهی است، لذا اولویت و راهبرد اصلی کشور این است که دولت از بخش خصوصی و تولیدکننده داخلی حمایت کند.
وی افزود: از امسال مهم‌ترین راهبردی که دولت پیگیری کند نهضت ساخت داخل است، لذا حفظ وضع موجود تولید در واحد‌های تولیدی و فعال‌سازی ظرفیت‌هایی که در برخی رشته‌ها و محصولات خاص صنعتی به خودکفایی رسیده‌ایم از اولویت‌های اصلی دولت است.
رحمانی با اشاره به اینکه باید منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح بدهیم، گفت: حضور ما امروز در ایران‌ترانسفور نشان می‌دهد که حمایت از ساخت داخل و متکی به صنایع داخلی و تولیدکنندگان ایرانی می‌تواند ما را از کشور‌های دیگر بی‌نیاز و تحریم‌ها را خنثی کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در داخل بازار مصرفی خوبی داریم و با ۱۵ کشور همسایه در ارتباط هستیم که جمعیتی در حدود ۶۰۰ میلیون نفر است. این بازار‌ها یک بازار قابل توجهی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تابش نور خورشید در کشور در دنیا بی‌نظیر است، گفت: می‌توانیم از این مزیت استفاده کنیم و با احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برق خوبی از این منابع خدادادی بگیریم.
رحمانی با تاکید بر اینکه برای استفاده از این منابع خدادادی باید تولید رونق بگیرد، افزود: متاسفانه با معضل بیکاری در کشور مواجه هستیم، پس اگر می‌خواهیم بیکاری در کشور ریشه‌کن شود، باید تولید در کشور رونق پیدا کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خانواده صنعت، معدن و تجارت می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند، اظهار داشت: رونق تولید کلید تمام مشکلات است.
وی افزود: ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی باید پر شود، زیرا در گذشته حتی همین الان در برخی موارد وابستگی‌هایی به کالا‌های وارداتی داریم. اگر بتوانیم این کالا‌ها را در داخل تولید کنیم، بابت تحریم‌ها آسیب کمتری خواهیم دید.
در ادامه این مراسم، مهرشاد اسلام‌پناه، مدیرعامل ایران‌ترانسفور ری با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها امروز مفتخر هستیم که با افزایش روند تامین مواد و قطعات مورد نیاز ، بیش از ۱۰ کارخانه تامین کننده تعطیل را مجدد فعال کنیم، گفت: جلوگیری از توقف خط تولید و مشارکت در ایجاد سامانه یکپارچه گروه صنعتی ایران‌ترانسفو ما را در اهداف خود موفق‌تر خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر در ایده‌آل‌ترین وضعیت تولید و تامین مواد اولیه و تولید ترانسفورماتور هستیم به طوری که توانستیم بالاترین رکورد تولید در صنعت ترانسفورماتور طی ۵۰ سال اخیر را در اذرماه ۱۳۹۸ ثبت نماییم.
به گفته وی در ۶ ماه نخست سال مالی ۵۰ درصد عقب‌افتادگی تولید داشتیم، اما در ۶ ماهه دوم این وضعیت را ترمیم کرده و تولید را ارتقا دادیم.
لازم به ذکر است سال مالی این شرکت از یک بهمن سال ۱۳۹۷ تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ می باشد .
وی بیان کرد: ایران‌ترانسفو ری از شرایط نامناسب اقتصادی بعد از چند سال به سودآوری رسید و تلاش دارد در ۶ ماهه اول سال آینده ۱۰۰ نفر نیروی جدید و فعال را جذب کند.
لازم به توضیح است ،ایران ترانسفو ری یکی از شرکت های تولیدکننده انواع ترانسفورماتورهای توزیع و ویژه با ظرفیت تقریبی ۵ هزارمگاولت امپر در سال و حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی یکی از شرکت های تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو می باشد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: