May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری حافظ در گفت و گو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۲۳۱۵۴
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری حافظ گفت: تحریم های جدید آمریکا بر روند صعودی بازار سرمایه تاثیری نخواهد داشت.

بورس جان دوباره گرفت

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، به دنبال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بر صنایع مرتبط با ساخت و ساز، عمران، معدن‌کاری، نساجی و فولاد و آهن، نگرانی فعالان بازار سرمایه از نوع واکنش بورس به این محدودیت های جدید قوت گرفته است.

سؤال این است که این واکنش نسبت در روند فعلی بازار سرمایه چه تاثیری خواهد گذاشت. در این مورد تاثیر تحریم ها و حال و هوای بازار در اولین روز هفته مهرداد خدابخشی مدیر عامل کارگزاری حافظ در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز گفت:  این تحریم ها، اتفاق جدیدی نیستند و شرکت های فولادی در سال های گذشته نیز تحریم بوده اند اما؛ با توجه به گزارش های منتشر شده از صنایع فولادی می توان ادعا کرد که محدودیت ها اثری بر فولاد ساز ها نداشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: اگر بخواهیم وضعیت کلی بازار را بررسی کنیم، با توجه به رشد زیادی که بورس در دو هفته گذشته داشته و اصلاح خوب بازار و البته حمایت های مناسب حقوقی ها، روند صعودی بازار سرمایه ادامه خواهد یافت.


وی دلیل این حمایت از بازار را  همدلی حقیقی ها و همچنین  ارزندگی بورس  دانست و تصریح کرد: یکی از دلایلی که این همدلی در دفعات گذشته رخ نداد نبود سهم ارزنده در بازار بود اما در شرایط فعلی سازمان ها، حقوقی ها، صندوق ها از بازار خوب حمایت کرده و خوشبختانه سهم های موجود نیز دارای EPS بالایی بودند.

مدیر عامل کارگزاری حافظ در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم شورای بورس امروز نیز دامنه نوسان بازار 2 درصد بود که امیدواریم  فردا با بازگشت دامنه نوسان به 5 درصد، یک روند عادی در بورس حاکم شود.

خدابخشی در پایان در مورد پیش بینی خود از بازار سرمایه در هفته جاری گفت: به نظر بنده اگر اتفاق خاصی در محیط سیاسی و اقتصادی کشور رخ ندهد، سبز پوشی بازار تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: