تکنولوژی از روی «ایتالران» رد شد؛
کد خبر: ۳۲۳۲۰۲
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
0
پول نیوز - در حالی که «کایتا» هیچ فعالیتی ندارد، حدود 6 میلیارد ريال هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شناسایی کرده و باز هم زیانده شد و همچنان راهی برای فرار از ورشکستگی پیدا نکرده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ایتالران» به صورت حسابرسی نشده اعلام کرده بود در سال مالی منتهی به شهریور 98 توانسته 35 ريال سود به ازای هر سهم شناسایی کند اما؛ در گزارش حسابرسی شده مشخص شد این شرکت متحمل 91 ريال زیان شده است.

تنها علت این چرخش 180 درجه ای، افزایش 2 میلیارد ريالی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی است.

در خصوص «کایتا» باید عنوان کرد که به دلیل شرايط تجاري حاکم بر فعاليت اصلي شرکت و فقدان بازار مناسب براي محصولات توليدي و تغييرات تکنولوژي در صنعت ساختمان، طي سال هاي اخير تمامي پرسنل خط توليد باز خريد شده و خطوط توليد متوقف شده و شرکت فاقد هرگونه عمليات تجاري است.

شایان ذکر است که این شرکت تولیدکننده بلوک و تیرچه بود.

از همین رو، به‌دليل زيان هاي عملياتي سنوات اخير، مبلغ زيان انباشته حدود 3 برابر سرمايه شده و همچنين با توجه به ساختار مالي نامناسب و به تبع آن، مشکلات نقدينگي باعث ناتواني در پرداخت بدهي ها شده است. «کایتا» با سرمایه اندک 15 میلیارد ريالی، حدود 44 میلیارد ريال زیان انباشته دارد.

همچنین براساس صورتجلسه هيأت مديره مورخ 16/07/1397 مقرر شد موضوع تغيير کاربري زمين هاي کارخانه همزمان با فروش آن جهت برون رفت از ماده 141 اصلاحيه قانون تجارت صورت پذيرد که تاکنون این اقدام نیز به سرانجام نرسیده است.

 «کایتا» روی بلوک ورشکستگی

نکته جالب توجه قیمت هر سهم «کایتا» در بازار سرمایه است. در حالی که این شرکت هیچ گونه فعالیتی ندارد و طبق قانون ورشکسته محسوب می شود اما؛ هر سهم آن در بازار سهام حدود 64000 ريال معامله می شود و ارزش بازار آن 962 میلیارد ريال است که به هیچ وجه با شرایط کنونی شرکت همخوانی ندارد.

حال سوال این است که به کدامین دلیل یک شرکت ورشکسته، چنین ارزشی پیدا کرده است؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: