غیرعملیاتی ها مانع رشد این سیمانی شدند؛
کد خبر: ۳۲۳۵۰۷
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
0
پول نیوز - با وجود آن که به لطف افزایش نرخ های فروش، درآمد و سود ناخالص و عملیاتی «سدور» رشد داشته اما؛ غیرعملیاتی ها موجبات افت سودآوری را فراهم آوردند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان درود» در 9 ماهه گذشته از سال جاری نسبت به گذشته عقبگرد داشته و با وجود رشد نرخ های فروش و افزایش درآمد ناشی از آن نتوانست همانند بسیاری از شرکت های دیگر، بر مبلغ سود خود بیافزاید.
بر اساس گزارش عملکرد 9 ماهه منتهی به آذر، این سیمان ساز فقط 65 ريال سود به ازای هر سهم ساخت که 22 درصد تنزل نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
درآمدهای عملیاتی 41 درصد رشد کرده و موجب شد سود ناخالص 47 درصد افزایش یابد. حتی 37 درصد هزینه های فروش، عمومی و اداری نیز سود عملیاتی را به رقم 68 میلیارد ريال رساند که 69 درصد بیش از 9 ماهه سال قبل است اما؛ افزایش هزینه مالی و از سوی دیگر، کاهش درآمدهای متفرقه موجب شد تا سود خالص با افت 22 درصدی به رقم 42 میلیارد ريال نزدیک شود.
«سدور» تاکنون 1025 میلیارد ريال فروش داشته و پیش بینی کرده در فصل زمستان 394 میلیارد ريال دیگر نیز درآمد از محل فروش محصولات شناسایی کند. با توجه به عملکرد ۹ ماهه، پیش بینی تولید در ۳ ماهه پایانی سال به میزان ۲۰5 هزار تن و فروش به میزان ۲۱۱ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.
شایان ذکر است که افزایش ظرفیت تولید از طریق راه‌اندازی خط واحد یک در سال ۱۳۹۷ (پس از چندین سال توقف) موجبات افزایش ظرفیت اسمی تولید سیمان از ۸۸۲،۰۰۰ به ۱،۰۰۸،۰۰۰ تن را فراهم آورد.

 

عقب‌نشینی 22 درصدی «سدور»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: