May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۱۲۹
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
0
پول نیوز - یک کارشناس بازار سرمایه از صعودی بودن بازار تا سال آینده خبر داد.

بازار سرمایه تنها انتخاب سهامدارن

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، بازار سرمایه طی هفته های گذشته به شاخص بیش از 400 هزار واحد رسید که باتوجه به افزایش نقدینگی ها این افزایش شاخص قابل پیش بینی بود اما؛ هجوم سهامدران تازه به بازار و افزایش نقدینگی باعث افزایش حباب در سهم های خرد شده است.

در نهایت افزایش حباب در بازار سرمایه و سفته بازی باعث افت ناگهانی شاخص ها و ضرر سهامدران می شود.

علیرضا تاج‌بر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین  در گفتگو با پول نیوز بیان داشت: با یک بررسی کوتاه در اکوسیستم های اقتصادی می توان فهمید که بازارهای موازی بازار سرمایه هیچ گونه جذابیت و سوددهی برای

سرمایه‌گذاران ندارند مثلا سپرده های بانکی که حتی نیمی از نرخ تورم را پوشش نمی دهند تا تورم خاص و هزنیه نگهداری در بازارهای کالایی و مسکن. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طی یک سال گذشته ما شاهد ورود سهامدران جدید به بازار سرمایه بودیم. درحال حاضر اغلب  اقشار جامعه در این بازار خرید و فروش دارند اما؛ برخی از سهامدران جدید دانش کافی در حوزه بورس را ندارند که این موضوع خود باعث افزایش هیجان در روندهای نزولی و صعودی بازار می شود.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین درباره حباب در بازار سرمایه گفت: حباب در بخش های کوچک و سهم های خرد بازار سرمایه وجود دارد اما؛ با توجه به نرخ فروش، تورم، ارزش جایگزنی و تجدید ارزیابی در کلیت بازار حباب دیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: در بازار سرمایه باید به دو مورد توجه خاص شود گزینه اول افزایش شناوری و عمق بازار و دوم آموزش و فرهنگ سازی در بازار که این گزنیه هم به عهده متولیان و مجریان بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: من پیش بنی کرده بودم این هفته یک اصلاح کوچک با حجم معاملات بالا انجام شود اما؛ قدرت پول در این بازار بسیار بالاست و بازار به سختی اصلاحات خود را انجام می دهد.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین تصریح کرد: امیدواریم بازار سرمایه شیب ملایم تری به خود بگیرد و هیجانات در بازار کاسته شود و سهامدران را درگیر ضرر و زیان نکند.

تاج‌بر در انتها پیش بینی کرد: بازار سرمایه تا پایان سال صعودی خواهد بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: