اگر به مشترکان مهلت داده شده پس ماجرای پیامک قطعی چیست؟
کد خبر: ۳۲۷۲۰۰
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
0
ناهماهنگی بین وزارت نیرویی ها به حدی است که در شرایطی که به مشترکان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای پرداخت قبوض برق مهلت داده شده اما؛ بعضا پیامک هشدار قطع برق برای عده‌ای ارسال می‌شود.

به گزارش پول نیوز، این روزها شهروندان نگران از خطرات شیوع ویروس کرونا، اضطراب دیگری هم دارند که چگونه هزینه‌های خود را مدیریت کنند. پس از تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی به تعویق انداختن اقساط بدهکاران بانکی تا اردیبهشت سال آینده، ارسال پیامک قبوض آب و برق این دغدغه را برای شهروندان ایجاد کرده که ممکن است در صورت پرداخت نکردن هزینه، آب و برق مصرفی‌شان قطع شود. پیش از این وزیر نیرو از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای دریافت هزینه آب و برق مصرفی مردم و مشترکان تجاری کوچک و متوسط، به‌ویژه کسب‌وکارهای خرد آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داده بود.

سرانجام شرکت‌های توانیر و آب و فاضلاب کشور در 2اطلاعیه جداگانه با هدف کاهش حداکثری مراجعه مشترکان به شرکت‌های برق و آبفا در شهر و روستا تمهیدات ویژه را برای ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری معرفی کردند و در یک تصمیم واحد به مشترکان آب و فاضلاب و برق مهلت دادند تا قبوض آب و برق خود را تا پایان اردیبهشت 99پرداخت کنند.

 شرکت توانیر هم با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور اعلام کرد: شرکت‌ها مکلفند نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری و فروش و خدمات پس از فروش اقدام و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، تسهیلات لازم در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار دهند و به آن دسته از مشترکان خانگی یا سایر مصارف آمپری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه سال99مهلت پرداخت داده شود. همچنین قرار است هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه‌ماهه دریافت شود.

حال در حالی که چندی پیش از سوی شرکت توانیر اعلام شد به آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد. همچنین اعلام شد که متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند. با این وجود پیامک هشدار قطع برق برای برخی از مشترکان ارسال میشود.

وزیر نیرو برای همراهی با مردم این وعده را داد که ما به سهم خودمان هرچند که هزینه‌های آب و برق در سبد هزینه خانوار درصد قابل ملاحظه‌ای نیست و جز پایین‌ترین‌ها است، اما امروز به همه شرکت‌های آب و فاضلاب در تمام استان‌ها و شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده است که به دلیل شرایط خاص و مواردی که مشترکین برای دریافت انشعاب مراجعه می‌کنند و باید حق انشعاب را طبق قانون پرداخت کنند حداکثر مدارا با مراجعه کنندگان شود و در صورت تخصیص به شکل اقساطی انشعاب پرداخت شود.

وی ادامه داد: افرادی که در صحبت‌هایم به آن اشاره داشتم، در پرداخت قبوض خودشان چه برق و چه آب مشکلاتی موقت و قطعی داشته باشند مهلت لازم داده شود و فعلاً قرار است تا پایان اردیبهشت ماه زمانی است که مدارای لازم و مورد نیاز با مشترکان برای پرداخت قبوض آن‌ها انجام می‌گیرد.

با این وجود بررسی ها اما نشان می دهد این پیامک ها به صورت سیستمی ارسال شده است.

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص علت ارسال این پیامک ها گفت: چند روزی طول می کشید تا ارسال پیامک برای مشترکان بدهکار متوقف شود اما با این حال حسب تصمیم اتخاذ شده قطع برق هیچ مشترک بدهکاری در دستور کار نیست.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق نیز با بیان این‌که صنعت برق نهایت همکاری خود را با مشترکان برای پرداخت قبوض خواهد داشت، اظهار کرد: خواهش ما از مشترکانی که توانایی پرداخت دارند این است که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که این موضوع شامل حال مشترکان تجاری نیز می شود، گفت: منظور از مصارف آمپری که در اطلاعیه منتشر شده آمده بود، مشترکانی هستند که میزان مصرف برق آنها کم است که شامل حال مشترکان تجاری کوچک همچون مغازه ها، سوپر مارکتها یا تولیدیهای کوچک می شود و این تسهیلات شامل حال کارخانه ای که تولید کافی دارد، نخواهد شد.
برچسب ها: توانیر ، ویروس ، کرونا ، قبوض ، برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: