May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۲۳۶
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
منطقه آزاد کیش را به خصوص در این روزها و با اقدامات تاثیرگذاری که برای مقابله با کرونا انجام داده میتوان به عنوان الگویی موفق در مهار ویروس کرونا عنوان کرد.

به گزارش پول نیوز، منطقه آزاد کیش اولین منطقه آزاد ایران است و در این سال ها چه در زمینه گردشگری و توریسم و چه در زمینه تجارت یکی از موفق ترین مناطق آزاد به شمار میرود.
 
این روزها و با شیوع کرونا در سراسر ایران، این منطقه نیز درگیر این ویروس البته به صورت محدودتر از مکان های دیگر است اما با اقدامات بهینه ای که در زمینه مقابله و یا پیشگیری از ورود این ویروس انجام داده توانسته موفق عمل کند.
 
کیش الگوی موفق در مهار کرونا
 
در واقع می توان گفت منطقه آزاد کیش الگویی موفق برای مهار کروناست؛ زیرا اقداماتی مانند توزیع رایگان ارزاق عمومی در بین اقشار آسیب‌پذیر، ضدعفونی مساجد، مدارس، مراکز ورزشی و تفریحی، حمل و نقل عمومی و هواپیمایی کیش،  راه‌اندازی پویش مردمی و بخش خصوصی، اجرای طرح رعایت ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از راه دور برای دانش‌آموزان،  افزایش ۸۶ تخت بیمارستانی، تامین بیمارستان پشتیبان جزیره با ۳۳ تخت و ۲۲ دستگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده  دست و سطوح درب منازل، مراکز تجاری و ادارات و نهادهای مستقر در کیش طی چند مرحله، راه‌اندازی پزشک آنلاین، رونمایی از دستگاه تست کرونا ظرف ۳ ساعت در بیمارستان کیش، تهیه و ساخت چهار دستگاه تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی در مبادی اصلی ورودی کیش توسط بخش خصوصی، بازگشت کیشوندان از سفر با اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی با اختصاص ۸ قرارگاه  توسط ناحیه مقاومت بسیج طی دو ماه گذشته در این منطقه صورت گرفته است.
 
معاون اول رییس‌جمهوری در این رابطه ماه گذشته ضمن قدردانی از اقدامات منطقه آزاد کیش در پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: این اقدامات می تواند الگویی برای کشور باشد.
 
وی همچنین از روند فعالیت شورای سلامت، بهره گیری از توانمندی دستگاههای مختلف، مشارکت بخش خصوصی در میدان مبارزه با کرونا و حفظ ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه در جزیره کیش تجلیل کرد.

بخش خصوصی، تاثیرگزار در منطقه

یکی از ویژگی‌های اقدامات منطقه آزاد کیش درکنترل  شیوع بیماری مشارکت بخش خصوصی بود؛ به عبارتی ستاد اقتصادی با همت سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شد، اما روسای چهارگانه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، هتلداری، بازار و تجارت و صنعت با نمایندگان و فعالان بخش خصوصی اعضای این ستاد بودند. همین همکاری و همراهی مشترک میان سازمان و بخش خصوصی عامل مهم در شتاب گرفتن موضوعات اقتصادی بعد از کروناست و اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری در منطقه آزاد کیش می‌تواند به‌عنوان برنامه‌ای کاربردی و تاثیرگذار در مناطق دیگر نیز به کار گرفته شود.

 

از اقدامات تاثیرگزار کیش در مهار کرونا تا همسایگی با یک جزیره مدرن جدید

نصب تونل ضد عفونی اتوماتیک در منطقه آزاد کیش

یکی از اقدامات کیش نصب تونل ضد عفونی اتوماتیک درمبادی ورودی جزیره مانند بندرگاه و فرودگاه بود. به طوری‌که افراد و وسایل‌های همراهشان برای پا گذاشتن به خاک کیش باید از تونلی عبورکنند که به طور اتوماتیک هرچیزی را  ضدعفونی خواهد کرد.حتما می‌پرسید بعد از عبور اگرفردی مشکوک به بیماری کرونا بود ، چه می‌شود؟ آیا باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند ؟ یا چند روز در انتظار جواب آزمایش؟ هیچ کدام. جزیره کیش با همت بخش خصوصی توانست یکی از مجهزترین دستگاه‌های تشخیص این بیماری را خریداری کند؛ به طوری‌که ظرف سه ساعت تشخیص می‌دهد فرد به کووید - ۱۹ مبتلا هست یا خیر؟ با بهره‌برداری از این دستگاه جدید، بعد از بیمارستان مسیح دانشوری تهران، بیمارستان کیش دومین مرکز  در کشور است که به این دستگاه مجهز است.

از اقدامات تاثیرگزار کیش در مهار کرونا تا همسایگی با یک جزیره مدرن جدید
 
محدودیت تردد شناورها و ممنوعیت ورود خودروهای سواری پلاک سرزمین اصلی به کیش
 
چند روز گذشته نیز معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در کمیته ویژه نظارت بر کووید 19؛ كاهش 50درصدی تردد شناورها و ممنوعیت ورود خودروهای پلاک سرزمین اصلی به کیش تصویب شد.
 

مصطفی خانزادی از جزئیات اجرای مصوبه محدودیت سفرهای دریایی کیشوندان و گردشگران به مقصد کیش خبر داد و گفت: شناورهایی که برای جا به جایی مسافر به مقصد کیش فعالیت می کنند با کاهش50درصدی تردد مجاز به ارائه خدمات می باشند.

خانزادی با تاکید بر ممنوعیت ورود خودروهای سواری پلاک سرزمین اصلی به جزیره کیش اظهار داشت: ورود خودورهای سورای یاد شده به این منطقه از چهارشنبه چهارم تیر ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و کنترل اجرای این دو مصوبه را بر عهده دارد.

از اقدامات تاثیرگزار کیش در مهار کرونا تا همسایگی با یک جزیره مدرن جدید
 
طرح درجه بندی کلوپ های تفریحات دریایی جزیره کیش انجام شد
برای نخستین بار در جزیره کیش، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری موفق شد طرح درجه بندی و استانداردسازی کلوپ های تفریحات دریایی جزیره کیش را به اتمام برساند.

این طرح به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات، شفاف سازی نوع خدمات دریایی برای گردشگران و ارائه خدمات جدید بر اساس کیفیت و کمیت برای اولین بار در جزیره کیش انجام شد.

با شناسایی وضع موجود و بررسی شاخصه‌هایی مانند تجهیزات، نیروی انسانی و میزان تخصص پرسنل، فضای کلوپ ها، سطح اقتصادی و درآمدزایی و نحوه مدیریت، کلوپ‌های تفریحات دریایی درجه بندی و براساس این درجه بندی، امکان ارائه‌ی خدمات ویژه برای آنان تعریف می‌شود.
 
افزایش 100 کیلومتر فیبر نوری در کیش
هفته گذشته غلامحسین مظفری از افزایش 100 کیلومتری فیبر نوری در کیش خبر داد و گفت: این اقدام جهادی ضمن این که مورد توجه محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور قرار گرفت می توان این منطقه را به عنوان پایلوت عملیاتی برای انجام اقدامات مهم در کشور معرفی کرد.

مظفری شورای پدافند غیرعامل را از اساسی ترین موضوعات منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: این جلسه می تواند آغازگر حرکتی به منظور ایجاد آرامش و آسایش برای عموم مردم جزیره کیش باشد.

ساخت یک جزیره مدرن و جدید در کنار جزیره کیش
دکتر مظفری با اشاره به اجرای طرح های مهمی همچون احداث بندر و اسکله ۳۵ هزارتنی کیش گفت : ظرفیت تجاری و ترانزیتی جزیره با این اسکله افزایش یافته که از محل خاکبرداری و لایه برداری های آن ، بزودی یک جزیره جدید و مدرن در کنار کیش احداث می شود.
 
با نگاهی گذرا میتوان اقدامات منطقه آزاد کیش را در ده روز گذشته به شرح زیر عنوان کرد: 
 
-    مدیر عامل بیمه ایران معین و اعضای هیات مدیره در دیدار با مدیرعامل سازمان: تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش با بیمه ایران معین در قالب ایده های نو
-    برگزاری کارگاه تخصصی استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه با حضور مدیران ارشد شورای عالی مناطق آزاد و مدیران اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی / کیش، الگوی تامین مالی طرح ها از طریق بازار سرمایه
-    با حکم مظفری، ابوالفضل طيبي را به عنوان رئيس هيات مديره (موظف) و مدير عامل شركت عمران، آب و خدمات و مسعود توفیقی به سمت دبیر هیات امنا و مدیر مرکز نوآوری کیش منصوب شدند
-    انجام نخستين عمل جراحي ركتوم در بيمارستان كيش
-    سرپرست مدیریت تسهیل تولید صنایع و سرپرست مدیریت توسعه تجارت، طی احکام جداگانه از سوی مدیرعامل سازمان منصوب شدند
-    در مجمع عمومي ساليانه شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش اعلام شد: تقسیم هزار میلیارد ریالی سود سهام
-    برای نخستین بار در جزیره کیش؛ طرح درجه بندی کلوپ های تفریحات دریایی جزیره کیش انجام شد
-    در پنجمین جلسه کمیته ویژه نظارت بر کووید 19 در سطح جزیره کیش مطرح شد: تدوین پروتکل ها بهداشتی جدید با تغییر ساختار ویروس کرونا در کیش
-    امضای تفاهمنامه ای با محوریت توسعه روابط فرهنگي میان سازمان منطقه آزاد كيش و كشورهاي عضو اكو / ايجاد زنجيره ارزش افزوده در توليدات مشترك میان كشورهاي عضو اکو
-    در نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ادارات و نهادهای مستقر در کیش مطرح شد: جزیره کیش دارای ظرفیت های فرهنگی غنی و نظم پذیری اجتماعی در منطقه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: