April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۴۷۹
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
0
وزیر نیرو با بیان اینکه گرما مصرف آب و برق را افزایش داد، گفت: شرایط کرونایی و الزام‌های بهداشتی نیز باعث افزایش مصرف شده که با توجه به همراهی خوب مردم، تابستان را با آرامش و آسایش سپری خواهیم کرد.

به گزارش پول نیوز، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه حلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اکنون وضعیت منابع آب تقریبا خوب است، اما به دلیل آنکه حساسیت ما تامین آب شرب است و تامین آن فقط به حجم آب موجود در سدها بستگی ندارد، بلکه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و وضعیت شبکه هم مرتبط است امیدواریم مردم هم درمصرف آب و هم برق همراهی کنند تا این ایام بدون مشکل برای خودشان و برای سایرین سپری شود.

وزیر نیرو افزود: امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم، اکنون از یکی، دو جا برق وارد می کنیم و هرجا هم امکان پذیر بوده و نیاز داشته باشند برق صادر می کنیم، اما اولویت ما تامین نیاز های داخلی است.

اردکانیان به افتتاح پروژه آبیاری بشاگرد اشاره کرد و گفت: فردا این پروژه بزرگ به بهره برداری می رسد و مردم بشاگرد از آب با کیفیت برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: پروژه مهم و پیچیده آبرسانی به بشاگرد، کار بسیار ارزنده ای است و ۹۰۰ متر آب با کیفیت از سد جگین در مسیر ۸۱ کیلومتری پمپاژ شده و به شهرستان بشاگرد و شهرستان سردشت و تعدادی از روستاها رسیده و مردم مشرب می شوند.

اردکانیان ادامه داد: فردا در هفته یازدهم شاهد پویش هر هفته #الف - ب- ایران در استان هرمزگان خواهیم بود و دو هزار و ۷۰۰ مییلیارد تومان پروژه آب و برق افتتاح می شود.

وزیر نیرو گفت: یکی از مهمترین پرژه‌های صنعت آب، آب شیرین کن بندرعباس است که  ۹۰ هزار نفر جمعیت بندر عباس و خمیر از این نعمت برخوردار می شوند و ۲۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت بسیار خوب به مدار می آید و مابقی آن تا پایان سال تکمیل می شود.

اردکانیان افزود: علاوه بر آن، یک واحد نیروگاه گازی در قشم به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات به مدار بهر ه برداری می آید و ۱۱۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه بندرعباس بهبود وضعیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی پروژه خط انتقال و توزیع افتتاح می شود که برای تامین برق مطمئن برای شهرستان های میناب و سیریک است و از افت ولتاژ جلوگیری خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: