کد خبر: ۳۵۳۱۶۳
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
0
با توقف تولید برخی از خودروهای مونتاژی این روزها بازار خودروهای داخلی تا حدودی از کسادی خارج شده است.
قیمت دنا پلاس و توربو شارژ اتومات در بازار
به گزارش پول نیوز، رصد بازار خودرو‌هایی که این روز‌های با اقبال عمومی در بازار روبرو شده اند نشان می‌دهد دو خودرو «دنا پلاس معمولی» و «دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک» به صورت نسبی شاهد رشد هستند. این دو خودرو امروز ۸ تیر ۱۴۰۰ با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا پلاس معمولی» با قیمت ۳۱۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است و «دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک» نیز قیمت ۴۴۰ میلیون تومان را در بازار به خود گرفت.

دنا پلاس هم به نوعی نمونه فیس لیفت شده دنا ساده محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تغییرات دنا پلاس نسبت به نمونه ساده می‌توان به مواردی مثل به روز رسانی طراحی خط شانه کناری و گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی در جلوپنجره و افزودن برخی امکانات جدید اشاره کرد.

دنا پلاس به موتور EF۷ مجهز است. این موتور ۴ سیلندر ۱۶۴۶ سی‌سی بهره می‌برد؛ به همین دلیل، در مقایسه با موتور‌های قدیمی مانند XU۷ یا XUM از استهلاک، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری برخوردار است.

حداکثر توان خروجی موتور دنا برابر با ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور است و چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۵‌سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان ۱۲۵۸ کیلوگرمی بتواند طی زمانی حدود ۱۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

«دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک» در سال ۹۷ به بازار عرضه شد که از نظر طراحی به دنا پلاس شباهت داشت، اما در بخش فنی به یک موتور توربوشارژ مجهز شده بود که در گذشته تنها درون سینه سورن توربو قرار داشت.

درواقع یکی از اهداف شرکت ایران خودرو در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودرو دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن بوده است. به این صورت توان خودرو از ۱۱۵ اسب بخار به ۱۵۰ اسب بخار افزایش یافت و افزایش ۶۰ نیوتن‌متری گشتاور دنا پلاس توربو از ۱۵۷ به ۲۱۵ نیوتن‌متر عملا تاثیر به‌سزایی در توانایی فنی خودرو و همچنین هیجان در رانندگی به‌وجود آورده است.

دنا پلاس توربو به لطف موتور توربوشارژ شتاب‌گیری بهتری نسبت به دنا پلاس دارد، به طوری‌که شتاب صفر تا ۱۰۰ دنا پلاس توربو ۱۰ ثانیه و دنا پلاس معمولی ۱۳.۵ ثانیه است؛ علاوه‌بر این حداکثر سرعت دنا پلاس توربو نیز به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت رسیده، این در حالی است که بر اساس اعلام رسمی سایت ایران خودرو حداکثر سرعت دنا پلاس ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: