کد خبر: ۳۶۴۳۷۳
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
0
رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران با اشاره به دلیل ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین، گفت: شناور‌های رو-رو ایران را از بن بست همسایگان شمالی خارج می‌کنند.
ماجرای ممنوعیت ورود کشتی‌های ایران به چین چیست؟
سیدعلی حسینی اظهار کرد: حدود ۹۰درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، از این رو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور برای پیشرفت حمل و نقل دریایی بسیار واجب و حیاتی است.

وی با بیان این‌که در دنیا اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، نمی‌دهد، افزود: سال گذشته به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناور‌های جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.

حسینی افزود: باید شناور‌های جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته، فعال‌تر شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران با اشاره به اینکه شناور‌های رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده ای، ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناور‌های رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.

حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید ۸فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشور‌های همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناور‌های رو-رو را فعال کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: