May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۸ دی ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۶۷۸۴۴
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در معاملات روز چهارشنبه، ۸ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.
شاخص کل با افت دو هزار و ۵۰۰ واحدی معاملات را به پایان برد
در معاملات روز چهارشنبه، ۸ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

شاخص هم وزن رشد کرد و با افزایش ۷۳۹ واحدی در سطح ۳۶۸ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۳۶ واحد قرار گرفت.

در روز نزول شاخص کل، ۴ گروه بزرگ بازار سهام قرمزپوش شدند. قیمت سهام اغلب نماد‌های گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت و سقوط قیمتی بزرگان عامل ریزش شاخص کل بورس شد.

در مقابل قیمت سهام اغلب نماد‌های بانکی افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه بازار بود. وبملت، وبصادر، وتجارت، ونوین، وپاسار، وپارس، وسینا و وملل از جمله نماد‌های سبز گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بودند

امروز نماد‌های «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «وبملت»، «وامید» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «بپاس»، «فرابورس» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «شجم» و «شگویا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.
 

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خپارس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های فرابورس، حآفرین و فجهان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز رشد ۲۳۸ درصدی داشته است.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتوصا (گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۵۰ میلیارد تومان بود. پس از وتوصا، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
 
در همین رابطه پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: مدتی است شاخص کل حوالی ۱٫۴ میلیون واحد در حال نوسان است و تبدیل مقاومت و حمایت می‌شود. مدتی است که عوامل موثر بر رشد و افت بازار در این محدوده با هم زورآزمایی می‌کنند.

وی افزود: مهمترین عاملی که فعلا در بازار وجود نداشته افزایش ارزش معاملات است که هنوز بین ۳۵۰۰ تا ۴۱۰۰ میلیارد تومان در حال نوسان است. این عدد کافی نیست. اگر ارزش معاملات هفته‌های آینده همین میزان باشد نمی‌توانیم از ۱٫۴ میلیون واحد فراتر برویم. پایین‌تر رفتن از این میزان نیز با توجه به میزان ارزندگی سهام سخت است، مگر اتفاق خاصی روی قیمت دلار بیفتد.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: اگر ارزش معاملات در هفته آینده از ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کند، می‌توان گفت از این میزان به راحتی عبور خواهیم کرد و به سطوح بالاتر می‌رسیم. در غیر این صورت شرایط فعلی ادامه خواهد یافت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: