کد خبر: ۳۶۹۰۱۱
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
0
مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در مقایسه با حمل و نقل هوایی و ریلی، گفت: کشور‌هایی که به آب‌های آزاد دسترسی داشته و بنادر توسعه یافته‌ای هم دارند، ۹۰ درصد حمل و نقل خود را در آب‌های آزاد انجام می‌دهند.
کلوب‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند
"علی اسمعیلی‌پور"، دربرنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، بیمه‌های دریایی را جزو قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین بیمه‌نامه‌ها خواند و افزود: کلوب‌های P&I یا انجمن‌های حمایت وغرامت به صورت تعاونی غیرانتفاعی در دنیا فعالیت می‌کنند و مسئولیت خود رابه صورت متقابل، سهم هریک ازاعضا در تعهدات و خسارت‌ها کاملا برابر است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، درخصوص چرایی شکل گرفتن کلوب‌ها اظهارداشت: بیمه‌های تجاری، بیمه بدنه کشتی‌ها و مسئولیت شناور‌ها را پوشش دادند، اما پوشش سه چهارم باقی مانده برای مالکان کشتی‎‌ها سخت بود و به همین دلیل یک کلوب براساس تعهدات این کشتی‌ها در دنیا شکل گرفت.

اسمعیلی‌پور، افزود: امروزه کلوب‌های P&I یک شبکه بسیار وسیعی از نمایندگان را در دنیا دارند و در تمام بنادر دنیا به شناور‌ها سرویس می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین، وی، ادامه داد: دو کلوب معتبردر دنیا چیزی حدود ۷۰ درصد از شناور‌های دنیا را تحت پوشش خود دارند و تمام شناور‌های دنیا به نوعی عضو این دو کلوب هستند و شرط حرکت درآب راه‌ها و پهلوگیری در بنادر، داشتن بیمه نامه‌های p&I است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، بیان کرد: موقعیت استراتژیکی بنادر ایران از لحاظ دسترسی به بنادر دنیا و آبراهه‌ها موجب شده تا صادرات نفت و مشتقات آن و واردات کالا‌ها در ایران توسط دریا‌ها انجام شود به همین دلیل و با توجه به شرایط پیش آمده کلوب‌های کیش و قشم در سال ۹۰ ایجاد شدند و درحال حاضر با سابقه‌ای ده ساله دانش خوبی دارند.

اسمعیلی‌پور، اذعان داشت که، بیمه نامه‌های مسئولیت دامنه خیلی گسترده‌ای دارند و در پوشش‌های p&I از کوچکترین اتفاقی که ممکن است بیافتد مانند فقدان بار، آسیب به تاسیسات بنادر و حتی آسیب‌های زیست محیطی که ممکن است آلودگی آب‌ها صورت بگیرد را پوشش می‌دهند.

وی، ارقام پوشش داده شده توسط کلوب‌های P&I را سنگین و بالا خواند و گفت: در ایران با توجه به تاسیس این کلوب‌ها، بیمه مرکزی به عنوان پشتوانه و بیمه‌گر اتکایی با این شرکت‌ها همکاری می‌کند.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، اذعان داشت که کلوب‌های P&I کیش و قشم به دلیل ارتباط با بنادر دنیا به دانش روز تجهیز هستند.

اسمعیلی‌پور، تاکید کرد: تا قبل از سال ۹۰ بیمه‌های P&I ایران توسط کلوب‌های بین‌المللی پوشش داده می‌شدند، اما پس از سال ۹۰ که کلوب‌های P&I کیش و قشم تاسیس شدند خیلی از بنادر دنیا این دوتا کلوب را نمی‌شناختند و پهلوگیری، بارگیری و ورود آن‌ها به اسکله‌ها در اوایل خیلی مشکل بود.

به گفته وی، بیمه مرکزی به تمام بنادری که کشتی‌های ایران می‌رفتند اعلام کرد که این کشتی‌ها گارانتی دولتی را دارند و در حال حاضر کاملا این دو کلوب نیرو‌های متخصصی دارند و در حال فعالیت بین المللی هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: