May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره هشدار داد
کد خبر: ۳۸۱۰۶۴
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره از احتمال افزایش کلاهبرداری در بازار طلا خبر داد و گفت امروزه قیمت یک کیلو طلا حدود یک و نیم میلیارد تومان است و جابجا کردن این پول با توجه به محدودیت های بانکی مشکلات بسیاری را به همراه دارد.
احتمال افزایش کلاهبرداری در بازار طلا
محمد اسدی جوزانی با اشاره به محدودیت‌هایی که در بازار نقل و انتقالات پول به ویژه نظام بانکی وجود دارد گفت: جابجا کردن بیش از ۳۵۰ میلیون تومان امکان وجود ندارد زیرا نظام بانکی اجازه نمی دهد، در حالیکه در بسیاری از موارد برای خرید و فروش طلا چندین میلیارد تومان پول باید جابجا شود.
 
وی با اعلام اینکه وقتی عدد مبادلات بالا می‌رود، اما امکان جابجایی آن وجود ندارد، احتمال سو استفاده، خیانت و کلاهبرداری نیز افزایش می‌یابد گفت: در شرایط آشفته بازار اقتصادی کنونی که قیمت ها لحظه ای تغییر می کند، برای خرید یک کالا باید وجه آن را نقد پرداخت کرد و چون امکان جابجا کردن پول از طریق سیستم بانکی محدود است، بازار با چالش روبرو شده است.
 
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره افزود: در حالی محدودیت جابجایی پول به روش‌های مختلف در یک روز ۳۵۰ میلیون تومان است که اگر فردی یک میلیارد تومان طلا بفروشد و قرار باشد به طرف مقابل اعتماد کند، باید هر روز ۳۵۰ میلیون تومان پول را از طریق سیستم بانکی دریافت کنند که چالش آفرین است.
 
وی با تاکید بر اینکه در محیط ناامن اقتصادی، معلوم نیست خریدار تا ۳ روز آینده این مبلغ کلان را پرداخت کند گفت: دوم آنکه قیمت طلا لحظه‌ای جابجا می‌شود و امکان دارد در اثر کاهش یا افزایش قیمت طلا، طرفین نسبت به خرید و فروش روز قبل معترض باشند و این معامله به چالش کشیده شود زیرا امکان ضرر و زیان در یک روز تا 100 میلیون تومان و بیشتر هم بوده است.
 
اسدی جوزانی از ظرفیت بالای بازار طلا برای اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود، سرمایه کلانی که میخواهد و محدودیت جبابجایی پول، نیرو‌های جدید جذب بازار طلا نمی‌شوند یا بسختی در این زمینه ورود می کنند، زیرا هم سرمایه کلانی میخواهد و هم برای جابجا کردن پول، محدودیت‌های سنگینی وجود دارد.
 
وی با اعلام اینکه معاملات عمده طلا بین اشخاصی صورت می‌گیرد که همدیگر را میشناسند گفت: معامله بین اشخاصی که همدیگر را نمیشناسند، متوقف شده یا بسختی انجام می شود، چون ارزش پول هر لحظه سقوط می‌کند و فردی که طلا فروخته، نمی‌تواند یا پولی که فردای معامله دریافت می کند، طلا یا کالای دیگری را جایگزین آن کند.
 
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها و محدودیت نظام پولی و بانکی، طلا را با بحران روبرو کرده است گفت: اگر هر چه سریعتر چاره‌اندیشی نشود و شرایط برای نقل و انتقال پول اصلاح نشود، ظرفیت بازار طلا کاهش می‌یابد و این صنف تاثیر گذار در اقتصاد، جایگاه خود را از دست میدهد.
برچسب ها: طلا ، جواهر ، نقره ، بانک ، پول ، کلاهبرداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: