نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه تبعات وضعیت نامناسب را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۹۲۲۳
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با تاکید بر اینکه تبلیغات یک صنعت بین صنعتی است گفت: وقتی حال اقتصاد خوب نیست، حال زیر مجموعه‌های آن از جمله تبلیغات هم خوب نخواهد بود.

حال بد اقتصاد باعث رکود تبلیغات

جلال ذکایی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران، در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه اقتصاد یک مجموعه جامع و کامل و به هم پیوسته است گفت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار اقتصاد، تبلیغات است و هنگامی که حال اقتصاد خوب نیست، حال بخش‌های مرتبط نیز نمی‌تواند مطلوب باشد.


وی از تبلیغات در قالب‌های چاپ، لیبل و بنر به عنوان ابزار‌های تاثیر گذار اقتصادی یاد کرد و گفت: چاپ یک صنعت میان بخشی است که هم صنعت چاپ را متحول می‌کند و هم بر دیگر بخش‌های اقتصادی تاثیرات مثبت می‌گذارد، اما مشاهده می‌کنیم که صنعت چاپ نیز حال و روز خوشی ندارد و با چالش‌های بسیاری رو به رو است.
نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با طرح این پرسش که کدام کالایی را سراغ دارد که بدون تبلیغات به مشتری عرضه شود گفت: هنگامی که برای خرید شیرینی به قنادی مراجعه می‌کنید، جعبه‌ای که در آن شیرینی عرضه می‌شود، با صنعت چاپ و تبلیغات در ارتباط است، هنگامی که ماکارونی، لبنیات، لوازم یدکی خودرو، محصولات نفتی، لوازم آرایشی بهداشتی و خلاصه هر کالایی که خریداری می‌کنید، همراه با تبلیغات است.


وی با تاکید بر اینکه حال اقتصاد به هیچ عنوان خوب نیست گفت: تاثیرات چالش‌های اقتصادی بر تمامی بخش‌ها مشاهده می‌شود که سخت‌ترین شرایط را رقم زده است.


ذکایی با اعلام اینکه صنعت چاپ و تبلیغات یک صنعت وابسته است گفت: تبلیغات به تنهایی جایگاهی ندارد و اگر قرار باشد کالایی تولید نشود یا کالای وارداتی و تولیدی به اندازه‌ای کم تولید شود که رقابت معنا نداشته باشد، تبلیغات نیز کمرنگ می‌شود.


وی با اشاره به هیجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود گفت: در سال‌های گذشته این نمایشگاه در ۸ سالن برگزار می‌شد، اما امروزه این نمایشگاه در ۴ سالن و به صورت محدودتر برگزار می‌شود که کاهش میزان استقبال از نمایشگاه نشان می‌دهد تا چه اندازه وضعیت اقتصادی مناسب نیست.


نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با تاکید بر اینکه تمامی فعالان عرصه تبلیغات، از فن بیان و قدرت تبلیغات بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند گفت: فعالان عرصه تبلیغات با تمامی توانی که دارند، نتوانسته اند بازار مناسبی ایجاد کنند، زیرا کسانی که باید به سمت و سوی اقتصادی بیایند، خودشان راچالش مشکلات مالی رو به رو شده اند.


وی با اشاره به اینکه تبلیغات صادرات محور است گفت: چاپ به تنهایی خاصیتی ندارد، اما زمانی که بر روی کالایی نقش می‌بندد، می‌تواند به هر خانه، شهر یا کشوری برود و به معرفی کالای تولید شده بپردازد.
ذکایی از حضور تبلیغات در تمامی بخش‌های اقتصاد خبر داد و گفت: امروزه تمامی صنوف و تشکل‌ها و کارخانه‌های بزرگ به تبلیغات نیاز دارند و تبلیغات در تمامی بخش‌ها فعال است. بنابر این می‌توان با بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات، به شرایط اقتصادی کشور پی برد.

برچسب ها: ذکایی ، چاپ ، لیتگراف ، لیبل ، بنر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: