کد خبر: ۴۰۷۴۹۷
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
مهدی شهیدی مدیر بومی سازی فولاد مبارکه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با پول نیوز به تشریح جایگاه واحد بومی سازی در فولاد مبارکه پرداخت.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

شهیدی درباره جایگاه بومی سازی در فولاد مبارکه گفت: بومی‌سازی و ساخت داخل از ابتدای راه‌اندازی خطوط تولید فولاد مبارکه مورد توجه مدیران این ناحیه و این کارخانه صنعتی بوده و از سال ۱۳۸۰ ما ساختاری به نام مدیریت ساخت داخل تشکیل دادیم که شامل سه قسمت مهندسی معکوس برنامه‌ریزی ساخت و کنترل کیفیت ساخت داخل دفترچه‌های فنی  را تهیه و در اختیار سازندگان قرار می‌دادیم و سازندگان با توجه به تخصص خود قطعات را می‌ساختند و کنترل کیفی می‌شد و در نهایت تحویل ما می‌دادند.

 

وی افزود: ما حدود یک دهه با این فرایند پیش رفتیم و زمانی که سازندگان به یک بلوغ تخصصی رسیدند و دفاتر فنی تاسیس کردند به صورت تخصصی و محصول محور به مقوله ساخت داخل وارد شدند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ مدیرعامل وقت فولاد مبارکه فرمودند باید تحول دیگری در این فرایند ایجاد شود یعنی به سمت رشد یافتگی حرکت کنند.  به دنبال این تحول واحد بومی‌سازی در فولاد مبارکه تشکیل شد و کارشناسان تخصصی در این واحد مشغول به کار شدند. هدف از به کارگیری این کارشناسان تخصصی این بود که افرادی باشند که هم نیاز تخصصی کارخانه را تشخیص دهند هم پتانسیل موجود در بازار را به آن اشراف داشته باشد. 

 

 

مدیر بومی سازی فولاد مبارکه همچنین در پاسخ به گله برخی از سازندگان قطعات گفت: سازندگان این موضوع را مطرح می‌کنند که شرکت‌های فولادی زیر بار ریسک این کار نمی‌روند در حالی که اینطور نبوده ما در عین حالی که پایداری تولید خط تولید خود را در نظر داشتیم با این شرکت‌ها همکاری کردیم و در کنارشان قرار گرفتیم. اگر بخواهم به حمایتهای شرکتهای فولادی اشاره کنم همان اشتراک دانش درونی کارخانه با  سازندگان بود و این یکی از حمایت‌های اولیه شرکت‌های فولادی بود. حمایت بعدی این بود که در قالب پیش پرداخت با درصد زیاد در کنار آنها قرار گرفتیم که در تهیه مواد اولیه مشکلی پیدا نکنند و حمایت سوم این بود که خط تولید خود را در اختیار آنها قرار دادیم .

 

مهدی شهیدی مدیر بومی سازی فولاد مبارکه در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به سرمایه گذاری مشترک فولاد مبارکه گفت: علاوه بر آن نهضتی که یکی دو سال پیش با درایت مدیرعامل فولاد مبارکه آغاز شد یعنی سرمایه‌گذاری مشترک در شرکت‌های صاحب ایده و نوآور که در ۲۶ شرکت سرمایه‌گذاری کردیم و این شرکت‌ها الان زیر مجموعه فولاد مبارکه در حال فعالیت هستند و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. در حال حاضر ۹۰ درصد از نیاز ما از بازار داخل تامین می‌شود و در مواردی که از خارج کشور تامین می‌کنیم به این دلیل است یا تکنولوژی بسیار بالایی دارد که به دنبال بومی‌سازی آن هستیم یا تولید داخل آن صرفه اقتصادی ندارد یا ظرفیت تولید داخل جوابگوی نیاز ما نبوده است.

 

بیشتر بخوانید: فولاد مبارکه سیاست خودتامینی را پیش گرفته است (+فیلم)

 

لازم به ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: