April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۴۹
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
0
رییس کل سازمان امور مالیاتی می گوید: معوقات مالیاتی در کشور جریان سیال است و در پرونده های بالای 100 میلیون تومان کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی وجود دارد.
پول‌نیوز - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود 42 هزار و 800 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده برای سال جاری در کشور تاکنون وصول شده است.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، علی عسگری در هشتمین نشست بخش خصوصی استان مرکزی با دولت افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 95 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور محقق شود و به مرز 57 هزار میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته درآمدهای مالیاتی کشور حدود 41 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد : با توجه به عملکرد درآمدهای مالیاتی کشور در 9 ماه پارسال ، این رقم درمدت مشابه سال جاری حدود 53 درصد رشد دارد.

وی سهم اشخاص حقوقی در نظام مالیاتی کشور را حدود 57 درصد منابع درآمدی عنوان کرد و گفت: معوقات مالیاتی در کشور جریان سیال است و در پرونده های بالای 100 میلیون تومان کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی وجود دارد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: طرح نظام مندی جامع مالیاتی کشور از سالهای گذشته آغاز شده و تا کنون در هفت استان پیگیری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 94 در همه استانهای کشور فراگیر شود.

عسگری اضافه کرد: استان مرکزی در خصوص تحقق درآمدهای مالیاتی رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار استان مرکزی نیز در سخنانی در این نشست گفت: اصلاح نگرش در برخی از موارد دریافت مالیات بخش تولید، کشور را پویا می کند.

محمد حسین مقیمی بیان کرد: در شرایط کنونی که اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی از کمبود نقدینگی رنج می برند، اصلاح برخی روشهای دریافت مالیات می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: استان مرکزی از جمله استانهای پیشتاز کشور در تامین درآمدهای وصولی مالیاتی است که بهره گیری از دو هزار و 900 واحد صنعتی بر اهمیت وصول این درآمدها می افزاید.

مقیمی تصریح کرد: دولت برای تشویق سرمایه گذران و رونق امر تولید مشوق های مناسبی در حوزه مالیات مشخص کرده که این مهم در میزان رضایتمندی بخش خصوصی موثر است.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: انتظار می رود سیستم مالیاتی کشور با شناخت ظرفیتهای بالقوه در بخش تولید با تدوین و بازنگری در فرآیند دریافت مالیات یاریگر نظام اقتصادی کشور باشد.

در این نشست جمعی از نمایندگان تشکل های بخش خصوصی در حوزه های صنعت،تجارت و کشاورزی دیدگاهها و مشکلات خود را بیان کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: