کد خبر: ۱۴۸۳۳۹
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
0
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: رسیدگی به پرونده مودیان براساس اسناد و مدارک بوده و به حساب مودیان سرک نمی‌کشیم.
رسیدگی به پرونده مودیان مالیاتی بر اساس اسناد و مدارکپول‌نیوزبحث توافق‌نامه سازمان امور مالیاتی کشور با مجامع صنفی و اتحادیه‌ها تبدیل به بحث داغ این روزها شده است. از طرفی شاهد امضای توافقنامه 22 بندی این سازمان با صاحبان مشاغل موضوع بند «ج» ماده 95 قانون مالیات‌ها بودیم و از سوی دیگر موضوع ابطال توافقنامه سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی و در نهایت ابطال توافقنامه کلیه صاحبان مشاغل بند «الف» و «ب» ماده 96 این قانون، جنجال آفرین شد.

به گزارش گروه مالیات و سرمایه پول‌نیوز، ابطال این توافقنامه از دو جهت قابل بررسی است؛ اول آنکه مودیان این طبقه باید بر اساس چه شرایط و مبنایی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند که از سوی سازمان امور مالیاتی قابل پذیرش باشد، دوم آنکه این سازمان در شرایط عدم توافق مالیاتی، بر چه اساس صحت اظهارنامه این دسته از مودیان را تعیین می‌کند.

* به حساب مودیان برای گرفتن مالیات سرکشی نمی‌کنیم

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا این سازمان برای بررسی درستی اظهارنامه‌های مالیاتی به حساب شخصی این دسته از مودیان از جمله پزشکان سرکشی خواهد کرد یا خیر، گفت: به هیچ عنوان حساب هیچ یک از پزشکان و سایر مودیان بررسی نمی‌شود و البته خبری که اخیرا در این خصوص نقل شده صحت ندارد و لازم است تاکید کنم که سازمان قصد انجام چنین کاری را ندارد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی مجبور است تک تک پرونده‌ها، اظهارنامه‌ها و اسناد و مدارک مودیان را رسیدگی کند؛ به عنوان مثال برای بخش پزشکان از طریق مراجعه حضوری به مطب آنان و برآورد میزان ویزیت و غیره اقدام به تشخیص میزان واقعی درآمد آنان کند که قطعا مستلزم صرف زمان بسیار و استفاده از نیروهای انسانی بیشتری است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که مودیان این گروه باید بر اساس چه شرایط و مبنایی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند تا قانونی و مورد قبول سازمان باشد، عنوان کرد: به آن دسته از اصناف محترم مشمول بندهای «الف» و «ب» ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم که دارای دفاتر و اسناد و مدارک می‌باشند توصیه می‌کنم که طبق مستندات خودشان نسبت به تکمیل اظهارنامه و ارسال آن اقدام کنند. چنانچه فاقد دفاتر و اسناد و مدارک می‌باشند، حداقل مشابه توافق اعلام شده برای مشمولان بند «ج» اقدام کنند؛ سازمان امور مالیاتی نیز تلاش می‌کند در صورت امکان برای آنها تسهیلات مالیاتی قایل شود.

وکیلی همچنین در مورد نحوه پرداخت مالیات خاطرنشان‌کرد: این گروه از اصناف می توانند در مورد نحوه پرداخت مالیات، همان طور که در سایت سازمان مشخص و نرم افزار آن ارائه شده است، 40 درصد را نقد و مابقی را طی 6 ماه تقسیط کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: